13 december 2011

Hata julen?

Får man verkligen känna så?? Att man hatar julen?? Jag gjorde det så mycket idag att jag önskade att det fanns en bergvägg som tog bort mig från julen, pang bom...borta..som tur är så har vi inga bergväggar på vägen mellan Tjörnarp och Höör. Julen hade ju funnits här ändå så det hade ju inte funnits någon mening med det...


Vad som fick mig att känna detta hat, ja jag vet att hat är en stor känsla...(men det var verkligen det) det var att när jag satte mig i bilen idag så letade jag fram en julskiva och satte in den i spelaren. Pang..det slog emot mig som om det vore igår...det var denna skivan jag brukade lyssna på i jobbebilen vid juletid.


Jag mindes glädjen när jag körde till jobbet på kvällen, jag kände stoltheten över att vara på mitt jobb och jag kände kärleken till människorna som jag hjälpte under natten. Lussenatten var vi klädda i lusselinnen och alla som vi besökte sjöng vi för, julhelgen var man fint klädd och knoppen pryddes av en tomteluva. Jag har alltid älskat att jobba och mer än gärna tagit dessa storhelgspass, det är något visst med det....stämningen och glädjen över att kunna skänka lite julkänsla åt någon gammal tant och farbror....


Åh vad saknaden är stor....jag är inte behövd längre, ingenting att ha....ingenting att ge....ingen alls...


Det är klart att jag inte hatar julen, men jag hatar att inte jag lever det liv som jag vill leva. Jag vill vara som vanligt, vem blev jag istället??


Den som fick ta hand om spillran idag var Moster Malla, jag knackade på hos henne och fick tröst i hennes vänliga, kärleksfulla famn. Tack Malla, kärlek till dig.


Förlåt mitt ledsamma inlägg, men jag var tvungen att skriva av mig lite....




" När hjärtat gråter är tårarna äkta."
//svenskt ordspråk




Må väl/caja



17 kommentarer:

  1. Du behövs visst! Du kunde kanske ta på dig luvan och tomta för någon gammal, även om det är ideelt och du inte orkar en heldag? Bara en enda ensam, gammal tant, kanske hade både hon och du mått bättre sen? Kanske du inte orkar denna julen, men då kommer det en ny jul om ett år, den blir säkert bättre!
    Bra du hittade hem till Moster Malla! Kram på er båda två!

    SvaraRadera
  2. Vet precis hur du menar. Känner igen allt från när jag jobbade. Vi fixar det, finns inga alternativ.Fin sida du har. Kramar <3

    SvaraRadera
  3. Men vad sorgligt! Vad hände som gjorde att du inte kan jobba? Kramar

    SvaraRadera
  4. Tack gode gud för Moster Malla!!!
    Så svårt att hitta till våra nya jag, vilka vi blir med våra begränsningar. Jag tror att det är ungefär som med en stor sorg efter en älskad nära och kär som går bort. Ett år minst att hitta nya sätt, ett nytt sätt att fira jul, första julen utan....första födelsedagen...första midsommaren osv. Men jag vet ju att du har en familj som älskar dig gränslöst och ärligt på samma sätt som du älskar dem så tänk vad de är glada över att det inte fanns några bergväggar!
    Man hittar andra sätt, andra former för både vardag och helg, jag lovar!
    Och som skrivits redan: det finns inga alternativ!
    Och om du vill hata julen lite i år så gör det, det är ok! julen är inte långsint utan kommer nästa år igen iaf!
    Så kramar och varma tankar till dig vännen!
    ♥♥

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att du är ledsen, men de fina minnena finns ju kvar och du är viktig för många. Din familj och dina vänner!
    stor kram Caja!!!
    Du behövs!

    SvaraRadera
  6. Jomenvisst är du behövd. Hur mycket som helst. Och i går kväll hade vi så mycket behov av dig.
    Jag förstår dock ändå absolut hur du tänker och förstår att du får en "dipp" då och då.
    Men du kommer att hitta rätt väg igen. Kanske inte med dina älskade gamla och sjuka men med något annat.Det är jag absolut övertygad om.

    Kram på dig kära svärdotter!!

    SvaraRadera
  7. Finns alltid för dig........

    Du kom ju till mig och jag är iaf äldre än du *fniss* du får så gärna "tomta" här, annars får vi göra något Crazy tillsammas.........Jag är med på allt...nästan iaf.

    Massa kärlek kramar och pussar till dig........Malla

    SvaraRadera
  8. Den här tiden kan ta fram många känslor i oss människor, man kan bli lite sådär överdrivet gråtmild över sakernas tillstånd. Jag hoppas du kommer över det snart och inser att det fortfarande finns massor av värde i dig, alla människor behövs på något eller några sätt. Du har ju din familj! Och oss här! Hoppas du kommer ur dom negativa cirklarna snart igen.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Jag behöver dig :-) Du sprider ju glädje ändå upp till Kiruna // kerstin

    SvaraRadera
  10. Aldrig be om ursäkt för känslor. Dom kommer vare sig vi vill eller inte... precis som julen. Jag kan relatera till din saknad fast på ett annat sätt. I år är första året nånsin som jag måste fira jul utan min pappa... vare sig jag vill eller inte//Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Skickar en stor,goooo KRAAAAAM till dig och hoppas att du mår bra,vännen!!

    SvaraRadera
  12. Kram.
    Alla kloka ord är redan skrivna!

    SvaraRadera
  13. Älskade Caja, du behövd i blogglandia där du är viktig! Vem ska klå mig i wordfued, om inte du!
    Systerkärlek till dig

    SvaraRadera
  14. Du behövs visst!
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  15. DU ÄR BEHÖVD Caja!
    Du har massor att ge!
    Var och en som läser din blogg kan helt säkert skriva under på det!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  16. Kära Caja
    Önskar dig framtidstro, glädje och KASAM!
    Nyårskram från Lena

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja