23 augusti 2010

Sonens födelsedag





Elva år senare!

Precis för elva år sedan var det en lika solig och vacker morgon att vakna till som denna idag 23 Augusti 2010.

Hur jag kan minnas det undrar ju antagligen ni då?? eller har jag fel......;-D

Jo, jag minns det som igår för att denna dagen bar jag mitt andra barn i magen för allra sista dagen. Vi var lite oroliga för han hade nästan inte rört en fena på ett par dagar. Barnmorskan lyssnade, kände efter och lugnade oss med orden; var inte rädda, han vilar och förbereder sig för att födas ut till världen utanför magen.

Klockan 23.00 föddes vår son! Vikt 4040 och längd 51 cm. Mörkt dunigt hår och med en underbar doft av bebis.

Han blev då lillebror till en stolt närapå 12 årig flicka. Lyckan blev total!

Idag fyller han då 11 år och kvart i fem i morse serverades det "skönsång", frukost och paket på sängen innan pappa for iväg till jobbet.

Nu när han cyklat iväg till skolan sitter jag här vid datorn och undrar....vart i hela världen har tiden tagit vägen??

Jag har en son som har samma skostorlek som jag själv....ett tag till...

Ikväll ska vi samlas vid matbordet för att fira, även storasyster kommer på besök. Hon har ju också blivit stor...vuxen...flyttat hemifrån och skaffat sig ett eget liv.

Åh som jag älskar mina bägge ungar, för ungar kommer de alltid att vara för mig så länge jag lever.

Klockan sex kommer det att serveras älgfärsbiffar med trattkantarellsås och en massa goda tillbehör. Efter det blir det kaffe och tårta, jag tror att alla låter sig väl smaka och åker härifrån mätta och belåtna!

"Födelsedagen är dagen man firar dig som en gåva till resten av världen!"
Richard David Bach

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja