21 augusti 2010

Huset på Öland
























Denna soliga underbara lördag kommer ni att få bilder av mig, bilder som är tagna de gångna dagarna på det gamla underbara huset som vi bodde i på Öland. Dess anor sträckte sig långt långt tillbaka i tiden och väggarna andades av den möda, slit och kärlek som en gång i tiden utspelat sig i detta gamla hem. Inte så att det syntes för blotta ögat för allt var så härligt ombonat fast i gammal bevarad stil, men när man blundade och lät tankarna virvla så kunde man föreställa sig hur man levt här tillsammans i en stor familj, så som man levde förr.

En massa härlig energi har jag samlat på mig på Öland, dock gick det även åt en väldig massa energi så idag är jag något mör i kropp och själ. Idag ska jag städa lite....under tiden ska jag ha i tankarna allt roligt vi haft *LER* så kommer det att gå mycket lättare att jaga dammtussar ;-D

Den första bilden i dagens fotorad är en tallrik med kroppkakor.....det var "premiärsmakande" av denna Öländska nationalrätt för mig. Tyvärr måste jag erkänna (förlåt alla Ölänningar) att denna rätt kommer jag inte mer att beställa från någon meny.....

"Vänskap är kärlekens förstuga."
André Gide

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja