28 oktober 2010

Ögonfröjd
































Idag har jag varit och fått mig lite själavård.....min förhoppning med dessa bilder är att kunna förmedla känslan som jag haft idag.

Det finns en butik nära mig där det räcker att sticka in näsa eller stortån för att bara känna hur atmosfären skänker sinnet och själen välbehag och lugn. Sen gör det ju inte saken bättre att denna butik är alldeles proppfull med ljuvliga tingest man vill ha och säkerligen behöver också.

Underbara mjuka, mjuka toner hörs sådär lagom ur högtalarna och man välkomnas varmt utav Yvonne och Lasse som äger butiken. Ibland finns där även annan personal men de är exakt lika välkomnande som värdparet.

Jag tror att butiken har valt ut sin personal och inte tvärtom, visst kan det vara så?!!

Här finns något för alla smaker och plånböcker, och även om man bara ibland vill gå in för att få i sig lite energi så är även detta välkommet (det vet jag av egen erfarenhet) Det finns faktiskt även en fikahörna med gott te/kaffe och småkaka.

Jag hade egentligen tänkt att sätta mig där i fikahörnan idag men när jag var färdigfotad och batteriet i kameran var slut så var även min kropp alldeles färdig för en välbehövlig vila med benen upp i soffan. Det får bli nästa gång!

Nu överlåter jag njutningen av bilderna åt er och rekommenderar varmt ett besök hos Wonne Present på Sjunnerupsgården i Höör.

Hemsida: www.wonnepresent.se tele: 0413-29012

"Alla djur, utom människan, vet att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
*Carl Hammarén*

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja