05 november 2010

Bröllop




Först och främst vill jag börja med att säga Grattis på födelsedagen till min käre make, det är hans dag idag......fast just nu i skrivande stund ligger han och sover då det är mitt i natten så han har ingen aaaning om att det är hans födelsedag ;-D Om några timmar vet han...då tassar lilla frun in med (skön)sång, kaffe på sängen och paket. Sonen som är hos farmor missar för första gången att pallra sig upp innan fem för att sjunga för pappan, jag tror att han ringer honom med en gång på morgonen och sen ses vi ikväll då vi ska fira med tacokväll hos svärmor och svärfar. Jag har själv bjudit in oss.....hahahaha kan man göra så tycker ni säkert nu, och ja, det kan man....det ska bli jättemysigt att bara få vara familj, inget ståhej...ja inte mer än det vi själva skapar i form av skrattsalvor som brukar ligga nära tillhands de gånger vi träffas.

Ni undrar säkert varför överskriften är: Bröllop och kanske över bilderna....
Ni tänker kanske...ja men hallå...hon säger maken..är de inte gifta?! Och jo, det är vi! Vi firar faktiskt 10 årig bröllopsdag i år på självaste julaftons morgon. Det är en heeelt annan romantisk historia och det var inte den ni skulle få nu så den får helt sonika vänta på sin tur!

Den sanna anledningen till bilderna är att jag, M.O.I har blivit ombedd att ta bilder på min allra bästa väns bröllop! Ja ni läste rätt..jag tappade orden när hon frågade och tårarna hängde utanför ögat....OM ni visste vilken ära det är, och jag...jag som bara har fotat några månader. OH GUD...vad har jag gett mig in på...tänk om det blir pannkaka av alltihop...och bruden som inte ens gillar pannkakor mohahahahah!!!! Men självklart tackar jag inte nej, att bara få frågan var väldigt stort och jag ska göra mitt allra, allra yttersta för att hon ska få bra bilder för livet till sig och sin nu blivande och sen äkta make.

Tack A och P för förtroendet ni lägger i mina händer!

Er kärlek skall vara uppriktig.
Avsky det onda, håll fast vid det goda.
Visa varandra tillgivenhet,
överträffa varandra i ömsesidig aktning.
Gläd er med dem som gläder sig,
och gråt med dem som gråter.

Detta vackra fick vi läst för oss på vårt bröllop, denna underbara dag som uppfyller hela mitt inre när jag tänker tillbaka på den.

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja