27 november 2010

Egentid



I trappavsatsen upp till ovanvåningen har jag min rökelsehörna, då sprider sig doften härligt både uppåt och neråt i hela huset och skänker hemmet väldoft. Så här mysigt ser det ut nu på kvällen när ljusen är tända och lilla stjärnslingan fått sin plats i glasskålen nu inför julen, ska pyssla till det lite mer i morgon....

Nu, lördagsmys med bara maken. Stora "barnet" är i sitt eget hem och lilla barnet är hos kompis över natten. Då får vi rå om varandra lite extra, det där älskar jag ;-D Det är egentid för vuxna. Egentligen inte så mycket skillnad men det är ändå det där lilla extra....vi är inte bara föräldrar vi är gifta också. Som så många glömmer idag, det där med att vårda sitt förhållande till varandra. Det är vi måna om för vilken förebild är man annars för sina barn?! Och faktiskt är det inte varken svårt eller kostsamt.

"För att bli lycklig i ett äktenskap gäller det inte bara att finna den rätta, det gäller också att vara den rätta."

Må väl/caja

4 kommentarer:

  1. Det blir sällan tid över för egentid hos oss, med fyra ungar och mycket jobb. Man är ibland glad om man får sitta i soffan en stund på kvällen och bara göra ingenting.

    Fint fönster...och änglarna över det är exakt i min smak!
    Ha en sköööööön kväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Åååh, jag älskar det runda fönstret! Ett sånt skulle jag med vilja ha :)Hoppas du och maken får ett underbart lördagsmys tillsammans, det hoppas jag få ha med min K också när barnen kommit i säng! Kramar i stora juliga lass <3
    /Jonna

    SvaraRadera
  3. Gillar!!
    att du och din man har och uppskattar varandra
    att du har så många fina ställen i ditt hem
    att du delar med dej av vackra bilder och tankar
    ♥♥♥adventsvarma kramar//Lippe♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni just nu har det alldeles extra mysigt!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja