22 november 2010

Fiskpedikyr



Fina fisken för fötterna!

Stoppa ner fötterna i ett ljummet akvarie och låt 200 fiskar äta dina döda hudceller. Metro har testat spabranschens senaste fluga som nu kommit till Sverige.

Är du trött på fotfilen och har några hundralappar över? Då är fiskpedikyr en garanterat annorlunda upplevelse.

Kunden får först ett fotbad i tio minuter så att hudlagret mjukas upp. Därefter stoppar kunden ner fötterna i 27-gradigt vatten där 200 fiskar, två till sju centimeter långa, väntar på at få sig ett skrovmål.
– De börjar med högerfoten för att sedan äta sig över till vänsterfoten, säger Chi Tran, på Doktor Fisk & Nail Spa vid Fisketorget i Malmö.

– Vi byter både vatten och fiskar mellan varje kund. De måste vara hungriga, annars äter de inte, säger Chi Tran.
// utdrag ur enartikel från tidningen Metro

Dessa bilder är tagna på Teneriffa i det lokala "pedikyrståndet" som inhystes i en källarlokal alldeles invid strandpromenaden. Här var det allt som oftast fullsatt på bänkarna, där folk stoppade ner sina skitiga fötter till de hungriga små bestarna ;-D
Min tanke var att detta måste man nog prova....men ju längre tiden gick ju mer drog jag öronen åt mig...eller var det fötterna då.... Därför är fötterna på bilderna inte mina utan tillhör några av mina Vintersolskamrater som tyckte att det var ett ganska okey nöje faktiskt.

Jag provar kanske en annan gång! Förmodligen i Sverige då, där folket inte kommer direkt från gatan och stoppar ner fötterna....i ett kar där alla andra också har varit.

"Blygsamhet är det enda säkra betet-när man fiskar efter beröm."
//Lord Chesterfieldhar

2 kommentarer:

  1. Tror inte jag vill prova den där fiskpedikyren. Men gärna grönsakerna överst.

    SvaraRadera
  2. Ser lite läskigt ut, men det är säkerligen verksamt! Föresten så kramar vi tillbaka och speciellt Noomis :) <3

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja