12 november 2010

Glöggmys





Vaknar....och upptäcker att jag har sovit hela natten. Fattar ni vilken lycka det är??? Det gör mig glad och morgonen ter sig en anings enklare då, den inre himlen blir inte lika gråmulen. Kanske kan även solen titta fram.....

Kör sonen till skolan, brygger mig en kopp kaffe och sätter mig här...
Mannen är på kickoff med jobbet och de startar dagen med Gula Änkan fick jag nyss veta via sms. Hahaha det kan de ju göra för det är ändå skitäckligt ;-D

"Kickoffgänget" kommer garanterat att få en superrolig dag, med massor av skratt och bus. En arbetsgrupp där alla har samma sjuka humor och en förkärlek för egendomliga, besynnerliga uttryck för saker har samlats ihop i ett litet företag så kan det bli annat än bra då?!

Således är jag och sonen man/pappafria denna afton, den ska vi tillbringa här hemma tillsammans med en kär väninna till mig. Det ska bli jättemysigt, risken är dock stor ja, om inte rentutav överhängande att det slutar med att vi somnar i soffan alla tre...men det kan ju absolut kvitta tycker jag.

Jag tror att vi ska baka pizza ikväll....det är ganska gott faktiskt.Pizzareceptet hittade jag här: www.matochodla.blogspot.com Sen ska vi dricka glögg, äta marzipanbröd och lite annat småplock (om vi hinner innan vi somnar då alltså...)

Om jag ska summera kvällen redan nu, kan man göra det???? Jo, det kan man...
Summeringen är: Mysfaktor: H.Ö.G!!

Pizza, Idol, glögg, småplock, tända ljus och ett uppeldat varmt hus. Kan det bli annat?

Bilderna ni får av mig till detta inlägget är ett bevis på att vi tjuvstartade glöggmyset redan i går kväll.....mannen och jag...mitt livs kärlek!


Jag önskar er alla en riktigt, riktigt skön och avkopplande fredagskväll!

"En riktig vän är någon som tycker att du är ett bra ägg även om du är lite sprucken."
//Bernard Melzer


Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja