05 december 2010

Andra Advent

Pusskalas.....

Du är det vackraste jag vet min älskade man, tack för att du finns! 







Igår kväll var vi på middag hos min syster, det var mycket gott och trevligt. Dessa bilderna är från hennes hem, hon är så pysslig och duktig på inredning. Allt hemma hos henne är perfekt i ordning...rent och fint....avis..ja lite...


Älskar dig min syster, you and me 4 ever!









Här kommer lite foton från mitt pynt, jo.. jag kan också.....men syrran är duktigare!Och har aldrig högar av saker man behöver har framme...för att man inte vet var man ska göra av det...slänga..... Så ser verkligheten ut i detta hem, fast vi har det ganska mycket mysigt i alla fall ;-D




Idag har vi så den Andra Advent då vi har tänt det andra ljuset i vår ljusstake...julen närmar sig med stormsteg....

Sonen ska gå i sitt för året första luciatåg, vi har julkul här i byn och de ska sälja diverse godsaker för att få ihop pengar till klasskassan så att de kan åka på resa till våren.


Här finns just nu 4 mjuka kakor i ugnen (tack Lidl för att ni har bakeoffkor) som ska förpackas fint till försäljning, godispåsarna gjorde vi färdiga häromdagen och tomtedräkten blev inköpt igår så allt är klart för eftermiddagens aktiviteter.

"Julen börjar inte förrän den finns i hjärtat."
//Richard Roberts

Och visst...med handen på hjärtat.....visst börjar den närma sig hjärtetrakten....


Må väl/caja

4 kommentarer:

  1. Du är ett av mina trognaste fans o jag blir lika glad varenda gång du skrivit något..men denna gången tror jag att jag måste fria till dig..hahaha ;)

    Ha en supermysig söndag med luciatåg o allt.
    Kram Git

    SvaraRadera
  2. Systrar är guld värda, även om jag kallar min för "super-snälla-silver-syster"
    Härliga bilder du tar hela tiden!!
    Du och din man ser ut att ha det bra:) så härligt att ha en man från den planeten.
    Önskar dej också en väldigt bra andra advent utan smärta!!!
    Vintriga adventskramar Lippe ♥

    SvaraRadera
  3. Ha en fortsatt Glad dag och fortsätt sända dina hjärtliga fotsteg uti världen....
    LoL

    SvaraRadera
  4. Glad advent på dig! Härligt att du har en go man att dela helgen med. Hoppas glädjen gör att smärtan är lättare att handskas med :-))
    Snöiga hälsningar Lena

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja