21 december 2010

Bekännelse



Är det nu inför julen som man ska bekänna sina "synder"?????
Kommer inte tomten annars.....


Då har jag något att bekänna......


Jag gjorde världens tabbe igår!


Skulle köra och hämta sonen på skolan, tittar på mobilen och säger till den äsch...du kan bli hemma, jag kommer snart hem till dig igen ;-) (häri ligger tabben)


Kameran däremot, den fick följa med på turen.....


Inser när jag kommit en bit på vägen att klockan är alldeles för lite....kör in till S som bor granne med skolan och tänker att hon bjuder nog på kaffe! Men tji fick jag för där var inte en endaste kotte hemma. Så nu när jag tänker efter så är det hennes fel...hade hon varit hemma så hade inte detta hänt...hhrrmmm...


Nåja, jag har ju min kamera med mig.....


Kör iväg ut på en småväg....ååhh...vad vackert där är (där också)! Jag stannar lite här och där för att knäppa några fina bilder. Kollar klockan....oj vad tiden gick fort nu då....dags att vända bilen!


Det är nu ni tror att det händer va????


Men nej, här går allting bra och jag styr mot skolan och sonen som slutar om två minuter. Kör en bit...kollar...men ååååhhh...vad vackert...jag måste fota....lägger i backen....


Ganska smalt på vägen...jag måste se till så att jag inte står så att ingen kommer förbi så jag kör ordentligt in till kanten! Alldeles FÖR ordentligt! (men det vet jag inte än...)


Hoppar ut så graciöst jag kan hahahahaha, andas in den härligt friska luften, kollar klockan...jo, jag hinner för han brukar inte vara så snabb ut. Hivar upp kamera och knäpper några bilder....in i bilen igen...


Och HÄR kommer det....


Jag sitter fastkilad med bilen i snön.....försöker med alla medel jag kan...fram...tillbaka...fram...tillbaka...ut..kliar mig i huvudet...nä f*n det SKA gå..jag provar lite till...


Det går inte! Jag sitter där jag sitter! Måste ringa skolan....NEJ just det jag HAR ju ingen mobil med...det var ju kameran som fick följa med och den går ju inte att ringa med...


Ser ett hus ganska nära och vill dra mig till minnes att där bor en kollega som jobbar dagtid....ber till högre makter att hon är hemma....


Rusar dit, ja i min takt då hahahaha...ser ut att vara folktomt...och ja, det var det...ingen hemma alls!


Ut på vägen igen och NU har jag panik kan jag berätta för er....en liten J***A väg...hur många bilar kör det här på en dag liksom.....typ zero, noll, inga...ja i alla fall känns det så!


Vill bara sticka ner huvudet i snön som strutsen gör i sanden....väck mig när det är vår plz!


Då kommer det en uppenbarelse emot mig.....en vit Mitzubichi (eller hur det nu stavas) och gissa vem som sitter i den då....nä inte Gud...men nästan..det var min räddare i nöden..min kollega från dagen. Jag skulle kunnat kysst henne på munnen bara rakt av!


Hon denna barmhärtiga samarit kör mig till skolan, vi öser in ynglingar i bilen och far hemåt till mitt hus för att få tag i....mobilen...ju...


Av med ynglingar in och hämta mobilen....ringer C...måtte människan svara...snälla....


Då hör jag ett mycket, mycket sömndrucket....hallå....ja just det...han har ju jobbat tre nätter...ber tusen gånger om ursäkt men måste ju ändå haspla ur mig mitt ärende.....


Då säger han...Jag kommer..... och han blir nästa man som jag skulle kunna kyssa på munnen! (han fick dock precis som kollegan nöja sig med en stor kram) ;-)


Jag blir körd till bilen och vinkar av den ena barmhärtiga samariten för att invänta nästa. Jag har det ganska bra egentligen....det är lite som att bli ompysslad ju....jag har drivor på min väg med....


Mercan kommer på bredkas...jag tror bestämt att han gillar snöiga vägar....eller är han sur för att jag väckte honom.....


Nej, han är inte sur...han flinar lite åt mig....konstigt va??? ;-) Plockar ut sin skyffel och startar det dryga jobbet med att få bort all snö så att denna "prinsessa" kan komma loss....


Och loss kommer jag med lätthet efter denna näst intill heroiska insats, ja för mig var den det!


Tack kära, kära ni för hjälpen igår. Ni får dagens ros av mig gånger hundra!

That's what friends are for!


Ska jag berätta vad käre maken sa när jag ringde och berättade.......


Men älskling, jag har ju sagt åt dig att du ska ha med mobilen och speciellt i sådant här väder....Har allt gått bra, du är inte skadad.....    Min älskade man född på planeten Harmoni, jag blir mer och mer säker på att den planeten finns!!


Jag har foton på både bilen där den sitter fastkilad och vyerna därifrån men dessa tänker jag inte dela med mig till er då de skänker mig lite obehag.....ni får en bild som är tagen innan jag vände bilen och styrde mot skolan i stället ;-)

Och ja, jag bekänner.....det var riktigt korkat att köra iväg utan mobillen...det är nog som vissa då och då befarar....(förlåt nu alla blonda, no hard feelings) men det bor nog en blondin där under allt det mörka ibland.....


Ha en fin tisdag alla ni där ute, Kram!


Må väl/caja

5 kommentarer:

  1. Hahaha, det var det där med att vilja ta nya vägar!!
    Önska dej snökekedjor i julklapp om du ska ut på äventyr fler gånger!
    Kram från ett annat vinterlandskap och var rädd om dej.

    SvaraRadera
  2. Vilket äventyr - tur att det finns underbara människor i denna världen för sådana som oss som ibland glömmer vår förnuft. Korten blir ett gott skratt längre fram. Tack för den fina låten - det var längesedan jag hörde den!!!

    SvaraRadera
  3. Ha,ha ... oj, f´låt jag skrattar ... är det därför jag inte velat ta körkort?
    ;)

    SvaraRadera
  4. Godkväll!
    Vilken fin vinterbild! Vad duktig du är på att fota!
    Nää, vilken otur att fastna. Det är bara för du försökte vara duktig att lämna plats=) Skönt att allt löste sig!!
    Vad fint du pysslar på din hemsida!
    Sov gott min fina bloggis=)
    Kraaam

    SvaraRadera
  5. Oj oj vilken äventyr!Vacker vinterbild du tog!
    Kram Kyllikki

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja