10 december 2010

Fredagsgnäll

Här kommer en massa gnäll, ja...ursäkta men spannen rinner snart över och måste ösas ur en smula....

Helt fritt är det att här sluta läsa för att inte fredagsmyskänslan ska försvinna i intet.....

Gnäll: (och jag vill inte ha tycka synd om, detta behöver bara ut)

*Kroppen smärtar
*Själen är trasig
*Jag fryser 
*Inkomsten är skrattretande låg
*Trött, trött. trött
*Dammsugaren är sönder
*Bilen står på verkstad
*Landstinget vill ha betalt för rehab
*Bilskatten kom igår
*Fönsterna är skitigare än skitigast
*Servicelampan lyser i bilen
*Sommardäcken är slut
*Bilen är skitig ut och invändigt
*Tvättkorgarna svämmar över
*Dammet invaderar hemmet
*Hunden behöver sin p-spruta
*Katten behöver kastreras
*Samvetet gnager, den gamla pappan.....
*Jag är osocial
*Huset behöver renoveras
*Jag vill ha sommar


Undrar om det är något mer.....
jo visst....


*Det är snart jul och jag har tappat mina åror! (se bilden)


Så! Tack för att jag fick kräka av mig lite det känns genast bättre...eller....

Dock har jag inte tappat tron på ett liv efter julen som det är för julegrisen, trots allt så har jag det ganska bra...det behövde bara ut...

Igår berättade de om ett gammalt par i Malmö som inte längre får bo tillsammans då frun flyttat in på hemmet...


Då skäms jag över mitt gnäll....DET är väl inget, tänk att vara i deras situation!


Nä fy dig Caja, leta du upp dina åror istället!
Ja, jag ska...lovar...


Nästa inlägg ska gå i humorns tecken, det lovar jag!


"I stället för att klaga över att vi inte har allt vi vill ha borde vi vara tacksamma för att vi inte har fått allt vi förtjänar"
//Dieter Hildebrandt

Må väl/caja







2 kommentarer:

  1. Jag upprepar min brors ord:
    Det ligger i människans natur att förstora upp de negativa sakerna mer än de positiva....

    Imorgon känns det nog bättre!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. Vi är här och är som gjorda för att ta emot när det rinner över!

    Servicelampan i min bil började blinka, sedan övergick den till fast sken för att efter ytterligare några mil ge upp och slockna! Tror inte att det är att rekommendera men bilen tuffar och går (än så länge)

    Ställ korsdrag i huset i fem minuter och låt dammtussarna samla ihop sej i hörnen så räcker det med att ta upp det.
    Det är så skönt att bara skita i att vara vuxen och ta ansvar ibland!

    Jag säger som Elle, för det är mitt mantra: imorgon är det säkert bättre, det är iaf inte omöjligt att det är det ♥

    Du ska se att jule-ro kan infinna sig utan åror!
    Fredagskramar till dej med hopp om att det faktiskt blir bättre redan under denna dagen...

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja