06 december 2010

Gråter










Idag har jag en sorgsen blick....jag har gråtit mycket.
Jag vill inte vara hjälpberoende...jag vill vara behövd.


Livssorgen påkallar uppmärksamhet...det är jobbigt.
Livet-tillvaron....allt är upp och ner...inte som vanligt.


Fick plocka fram minnen idag hos psykologen...
jag vill inte det...de är för jobbiga att se på.


Jag fick "ta på mig jackan och köra till jobbet"....
Gud, hjälp mig....jag bara gråter...


...och längtar.


Längtar efter vad?


Trygghet, närhet, att pyssla om....köra nattarundan och titta till....se så att alla har det bra i sina sängar, hålla en hand och torka en ledsen tår....


Kan ni förstå att man kan längta efter detta...det kan ni nog. Jag vill vara där igen, men kan inte...


Nu är det andra som får hålla min hand och torka mina tårar, fast jag visar inte dem för alla.....det kan man inte..


Då går man under...jag sätter på mig fejkleendet och försöker, det funkar ibland. Jag gör det för min egen skull...och för andras.


Det är en sådan dag idag, i morgon är det en ny dag....
Då ska jag...bara vila min kropp och själ...vila...ja, det behöver jag. Fast det är ju inte jag...eller jo...mitt nya jag, hon som inte orkar eller kan...begränsad...


Men...vilken tur att jag har min älskade man, mina barn, min syster, mina vänner och sist men inte minst alla er där ute i cybern!
Alla ni gör det värt att fortsätta kämpa för livet och lyckan. Jag vet att det finns, den kommer igen!


Sorry folks för allt detta svarta...det behövde ut idag. I morgon ska jag försöka vara gladare men idag behöver jag sörja.


Må väl/caja

12 kommentarer:

  1. Sörj du modiga, sörj att du inte är den du varit, att du inte är den du hade velat.
    Sörj att du inte kan vara den du tror att andra behöver att du är.
    Sörj idag och låt vrede och frustration föja med på samma gång.

    Men i morgon kan du glädjas åt att du är just den du är, att du klarar att ge dina nära den kärlek och närvaro de behöver, glädjs åt att du finns för motsatsen vore så hemsk!

    Precis som du vill finnas till för andra och finna en mening i ditt liv genom det vill de andra finnas där på samma sätt för dej!!

    Kan ibland kännas så tungt speciellt när man varit hos psykologen och pillat på själens sårskorpor.

    Tänker på dej hela kvällen med varma tankar och hoppas på att du får vila så att du orkar lite bättre i morgon. Var rädd om dej!
    Kramar Lippe

    SvaraRadera
  2. Det är tillåtet att få vara ledsen man behöver det i bland. Vad du skriver bra,jag känner igen mig så väl. Att känna tårarna i ögat och sätta på leendet och sedan gå undan och gråter en stund i ensamhet.
    Bamse kram till dig!
    Pia

    SvaraRadera
  3. Man måste inte vara glad alltid. Fejkleenden är bland det värsta som finns. Och du. Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Du tar väldigt fina bilder.

    SvaraRadera
  4. Älskade Kära Underbara DU!!! Du skriver så levande att det gör ont i hela mig! Om du visste hur behövd du är, (o det vet du ju) för din familj o vännerna runt omkring. Såklart måste även du få lov att ösa ur dig allt det där tunga, svarta , jobbiga precis som alla vi andra oxå behöver ibland!! Skickar massor av styrketankar till dig ikväll o hoppas på en bra natt, så att det känns lättare imorgon <3<3<3<3
    KRAAAAAAM/P3

    SvaraRadera
  5. Hej Caja, min fina bloggis!
    Ja, det är klart att man känner sorg över "saker". Sorg är ju inget man bara kan skära ut ur kroppen och sy igen. Fast jag tycker att det är skönt att veta att det är just sorg man känner ibland. För det är ju starka känslor och det kan ju skrämma skiten ur en annars=)
    Ditt liv har tagit en annan väg, men du är behövd på denna vägen oxå. Du gör mig glad, även om du gråter eller skrattar. Du tillför något fint som många inte har!!
    Kramar om dig med en stor varm kram

    SvaraRadera
  6. Snälla vännen, visst får man ha tårfyllda dagar. Tårar är också livet. Det hör till. Och livet känns ju så där gråtigt ibland. Men sen vänder det. Det gör det alltid.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Kära bloggvän! Jag känner inte till din bakgrundshistoria. Men jag tänker att det är fint, att du i stunder som denna, både har din man så kär, dina älskade barn och nära vänner till hands.
    Kramar sänder jag till dig i hopp om att det snart ska kännas bättre för dig.

    SvaraRadera
  8. Jag har varit där du är och kan därför säga att det finns ljus i tunneln. Förra året gick jag 6 veckors smärtrehab i Lund där de tar hand om hela människans smärta och rustar henne till att klara av den tunga vardagen.

    Tårar är bra, de renar och läker. Tänker på Agneta Fältskogs "om tårar vore guld" - jag hade varit så snuskigt rik!

    SvaraRadera
  9. Min älskade gumma...du betyder såå mycket för mig...jag tänker på dig dagligen men tyvärr så e jag dålig på att höra av mig...jag vill inte störa dig...du ska inte hållla inne på dina kännslor...vi vet alla att du har det jobbigt...Jag saknar dig så de gör ont ibland...vill att du ska sitta där o vänta när man kommer till jobb...saknar din energi du alltid överfört på oss alla när vi har känt oss orkeslösa...men jag vet att dina tankar är med oss...jag ser hellre att du blir frisk...så får de ta den tid det tar...puss älakade du...du vet att det bara är att ringa...jag finns ett telefonsamtal bort o 30 min bilfärd...kram Lina

    SvaraRadera
  10. Om du inte sörjer det som tagits, kan du aldrig glädjas åt det du fortfarande kan och har kvar - och inte heller hitta det positiva i det "nya"! cyberkramar (och en extra kopp kaffe ;-))
    pussåkram

    SvaraRadera
  11. Älskade vän!
    En sak är glädjande, inget som du får reda om dig själv kan skada dig. Det kan bara berika dig!!!
    Detta påstående har jag snott men det är helt sant.....
    Love U

    SvaraRadera
  12. Så fint du har skrivit här!Man behöver sörja,det är faktiskt livsviktigt för att orka gå vidare här i livet,annars blir det till smärtans bölder inom oss.Jag vet för jag sörjde inte unga många många år av mitt liv,kunde inte ens gråta mer än gråt av vrede....

    Du har tagit så vackra bilder så att jag blir alldeles lycklig av att titta på dem!
    Kram Kyllikki

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja