09 december 2010

Utmaning 1

Hej på er alla!

Idag tänkte jag ge er som vill en utmaning....

Vilken vy har ni utanför ert sovrumsfönster, och vad tycker ni om den? Om ni antar denna lilla utmaning så fram med kameran och skriv om det i ert nästa inlägg. 

Absolut helt frivilligt, det var bara en idé jag fick när jag stod och tittade ut från vårt sovrumsfönster. Jag gillar att stå där i det öppna fönstret en stund..andas in frisk luft och "meditera" en stund för mig själv....

Så här ser det ut hos mig:



Nu undrar ni säkert om inte det stör med tågen susandes, dånandes där utanför rummet där allt ska vara lugnt och skönt....svaret är nej, det stör inte. Vi hör dem sällan, inte ens på sommaren då fönstret jämt är öppet. De tillhör vårt hem helt enkelt.

Idag har jag tre katter, en hund och en son som ligger utslagna i soffan och bara vilar. Jag passar på att ha det lugnt och skönt jag med...dvs jag har det ungefär som vanligt. Enda skillnaden är att tv´n är på....jag brukar ha det alldeles tyst omkring mig. Men det är helt ok, jag ska nu mysa till det med en film med alla andra sömniga varelser i hemmet. Om vi somnar gör inget, det är en ny dag i morgon....då kan jag försöka göra det som skulle försökas på idag...lite lätt städning.

"Civila rättigheter öppnade fönsterna. När du öppnar fönsterna behöver det inte betyda att alla kan komma in. Vi måste skapa våra egna möjligheter."
//Mary Frances Berry

Må väl/caja

5 kommentarer:

  1. Tack för ditt förslag, jag har
    nu fotat min vy men får vänta till imorgon att lägga in det.

    Love U........

    SvaraRadera
  2. Låter som det varit lite mysigt i det gamla stenhuset idag!
    Kul med en utmaning, den antar jag!!!
    Fortsätt att ha en långsam och avslappnad lunk med din familj och djur.
    Allt gott till dej, kram :)

    SvaraRadera
  3. Det lät ju skönt & mysigt, fast att ni inte mår riktigt bra. Djuren diggar det säkert med gott sällskap=)
    Kraaam

    SvaraRadera
  4. Sv:Tack Caja, bara jag får ordning på ryggen och den blir så att den håller, så har jag två hästar på min mark som jag sneglar åt nästan dagligen!!
    Kram tillbaka ♥

    SvaraRadera
  5. Visst är det lite härligt när barnen ligger o vilar sådär..tänk så trygga de är..
    Kram Git

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja