04 januari 2011

Dagens sångstund

This is my life/Kim Larsen


This is my life.
This is my time.
Just show me the light
and I go there.

Give me the wine,
bitter and sweet
and a little bit of bread
that's all I need.

No, I don't want the gold from Xanadu
I think I leave it all to you.
This is my life and I don't care.

This is my street,
are you restless feet.
Carry me on to anywhere.

Take the fear.
Take it away.
And give me some hope,
for one more day.

I saw a ghost behind the door,
when the kids were coming home from the war
with broken dreams and nothing more.

I heard a woman singing her song
and it was good and warm and strong
She made me cry I don't know why.

I don't want to bring you down.
I declare it's good to be here.
This is my life and I don't care!


På med högtalarna och sjung med....kom igen nu...det svänger ju...
 
Må väl/caja

14 kommentarer:

  1. Hej!♥
    Hoppas att du har det bra!
    Ikväll kl 20 kommer The Menthalist på TV3 som sen avlöses av NCIS. Det ska jag kolla på. Hundarna ska få tuggben=)
    Ja, om man har ont så tycker jag att man ska ta värktabletter för att få en bra vardag liksom. Jag vet fler som tar lyrica. Tur för högkostnadsskydd=)
    Vad fin skylten r som du köpte. Vad mysigt ni har det i ert sovrum!
    Oh, vad gott med grillat!!
    Ha en skön kväll!
    Kram min fina bloggis

    SvaraRadera
  2. Åhhhh, den här behöver inte jag texten till!!! Den här spelade och sjöng vi alltid vid lägerelden på kvällarna!! Hur kan du känna mej så väl????????♥
    Jag blir så glad, igen!!
    Puss o kram

    SvaraRadera
  3. Åh, det där var länge sen, vilken goding!! :-)) Kram!

    SvaraRadera
  4. Ånej, jag som inte har några hörlurar här nu...

    SvaraRadera
  5. Lalalalalalaaaaaaaa!!!
    Jag sjunger för mig själv varje dag - om i duschen eller vid matlagningen. En liten trall höjer humöret!

    Har för mig att du nämnde att din bror (biologiska?) ska flytta till Cologne. Stämmer det. Det vore fem mil härifran! Cologne är ju Köln.
    Ha en skön kväll!
    Kram Elle
    *lalalala*

    SvaraRadera
  6. Tack för den! Jag älskar ju att sjunga, så den här sångstunden var perfekt!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Härligt låtval Caja!
    Upptäckte till min stora glädje att jag hittat ytterligare en soulmate! :)
    Tack för att Du vill följa min fotoblogg.

    Varma kramar fina Du!
    Pia

    SvaraRadera
  8. Den låten är bra.
    Tack för din kommentar om skatan. Den var kul.

    Ha det fint du också /ejsan

    SvaraRadera
  9. *svänger loss o halvskriker* "This is my life and I don´t care!!!!!" Ungefär så känner jag idag... ja en soptunneblogg behöver jag..snarast!
    Kramkram vännen.//Git

    SvaraRadera
  10. Vad underbart att bara släppa loss och lyssna och sjunga med goa Kim .This is my life......Ha en fin onsdag goa du.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  11. Härligt Caja !!

    Lite gott "flumgung" !

    Hoppas du har det bra !?
    Önskar dig en fin Afton...

    Kram Mia

    SvaraRadera
  12. Nu kommer tårarna,jag minns hur vi var till Danmark på bondgårds semester med barnen som var små då...Kim Larsen var vår favorit då....
    Vart tog alla åren vägen,nu är det döttrarna som har små barn......

    SvaraRadera
  13. Kim Larsen väcker ungdomen till liv. Jag så Gasolin på Roskilde Festivalen 1974, då jag var ung, (dum), fri, förälskad och utan smärta.

    Förlåt om jag är negativ för en stund...Textraden "I saw a ghost behind the door, when the kids were coming home from the war with broken dreams and nothing more". den gör mig ont när vi skickar de våra till Afhganistan. Eftersom jag arbetet inom FM så vet jag hur dåligt de tar hand om våra soldater efter mission - tänk att en låt kan var så aktuell fortfarande.
    Tack för en härlig sångstund!!!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja