23 januari 2011

Orgie i känslornas fruktskål




Känslornas fruktskål



Känner mig fullkomligt

lyrisk

färgprakten intar min

själ omedelbart


Det vattnas i

munnen

vet att smaka

känslornas essens


En liten bit

av varje

samsas som vänner

smälter i min mun


Den ena sensationen

efter den andra

banar sin väg

genom hela min kropp


Tror jag upplevt

dem alla nu

en orgie i

känslornas fruktskål...

//fri vers av: Sulimaa



"Att ta del av vissa tankar är som att äta plommon-när man kommit till kärnan måste man spotta ut."
//Stig Johansson

 Må väl/caja

5 kommentarer:

  1. Vad fin skål med frukt!! Det är så gott!!
    Hoppas att du får sova gott!
    Kram fina bloggis

    SvaraRadera
  2. Till sist måste man ut med det!!
    Fast jag äter nog mest granatäpple då, tuggar och tuggar och sedan kommer det ut flera mindre "kärnor".
    Tack för tröst-nallen och dina ord av omtanke!!
    Tycker så mycket om dom - och dej:)
    Sov-så-gott-kram!

    SvaraRadera
  3. Det är gott med frukt!
    Kram Kyllikki

    SvaraRadera
  4. Här kommer kramen tillbaka!

    SvaraRadera
  5. Frukt är gott. Och vackert.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja