03 februari 2011

Frågor, svar och tulpaner!




Det här hittade jag inne på en annan blogg och tyckte att det kunde vara lite roligt att svara på, varsågoda att kopiera och köra runt i era bloggar.


1. Hur gammal är du om 5 år?  ooohhh...shit då nollar jag....det där såg ni inte

2. Vem var den sista du träffade? Min son.

3. Hur lång är du?  159.5 

4. Vilken var den senaste film du sett? Har dålig koll faktiskt, det var häromnatten när jag inte kunde sova....men namnet...näpp!

5. Vem ringde du senast? Maken.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Älskar, älskar,älskar,älskar DIG och det var i morse till maken efter jag hittat en gullig lapp här vid datorn.

7. Vad är dagens planer? Jag ska luncha hos en väninnas mamma, Lufisk mmmmm...

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Olika, sms är bra ibland....

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? En kvar i livet av a-föräldrar. Biologiska föräldrarna är skilda.

10. När såg du senast din mamma? A-mamman för 4 1/2 år sedan. B-mamman för tre år sedan.

11. Vilken ögonfärg har du? Grönbruna.

12. När vaknade du idag? Kvart över sju. uuuurrrrkkkk

13. Har du någongång hittat en katt? Minns inte.

14. Vilken är din favoritplats? Min trappa på sommaren.

15. Vilken plats föredrar du minst? Stora fester.

16. Var tror du att du befinner dej om 10 år? Har jag tur är jag i något varmt land.

17. Vad skrämde dej som barn? Mardrömmar.

18. Vem fick dej att skratta senast? Ni bloggare och när vi spelade spel igår kväll.

19. Är du för ung att äga vinylskivor? Nej!

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder? Både och, det beror på hur varmt det är.

22. Hur många kuddar har du sängen? Vi har åtta kuddar i vår säng.

23. Hur många landskap har du bott i? Ett. (och som liten ett i Tyskland)

24. Har du nångång spytt på fyllan? Inte många gånger.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Olika, beroende på värmen dock har jag alltid typ foppa eller andra inneskor på fötterna.

26. Är du social? Både och faktiskt, det finns dagar då jag är det men ensamheten har blivit något som jag behöver och mår bra av så livet ser inte ut som det gjorde för två år sedan. Bloggandet är ett utmärkt sätt att vara social på.

27. Vilken är din favoritglass? Choklad.

28. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? Hoppat och skrikit av glädje.

29. Tycker du om kina-mat? Älskar det!

30. Tycker du om kaffe? Skojjar du...livets dryck!

31. Vad dricker du till frukost? Kaffe och vatten.

32. Sover du på någon särskild sida? Somnar alltid på höger.

33. Kan du spela poker? Japp.

34. Tycker du om att mysa? OM jag gör, JAAAA!

35. Är du en beroende människa? Det skulle vara databeroende då....

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.

37. Vill du ha barn? Har två!

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och liiite tyska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Två gånger.

40. Föredrar du havet eller pool? Havet på kvällen när de flesta gått hem.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Frukt!

42. Äger du dyra smycken? Jag har älskar smycken, har både "dyra" och "billiga" Sen är jag väldigt sparsam med vad jag har på....

43. Har du någongång testat narkotika? Absolut INTE! Har blivit tillfrågad en gång när jag var 18 tackade nej, skulle aldrig för mitt liv prova faktiskt.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Morgonmedicinen.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Känner flera stycken faktiskt...

46. Välj ett ärr på din kropp? Under revbenen, trillade när jag var 14 med en lånad moppe. körde aldrig moppe mer!

47. Vad har du för ringsignal? Lycka med Bo Saxell.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, tex kappan som jag hade på mig när jag kom till Sverige.

49. Flirtar du mycket? Älskar att flirta med maken så, ja!

50. Var togs din profilbild för din blogg? På Teneriffa.

51. Kan du byta olja på bilen? Nej!

52. Har du fått fortkörningsböter? Gånger två....

53. Vilken var den senaste bok du läste? Håller på med Agneta Sjödins bok En kvinnas resa.

54. Läser du dagstidningen? Ja.

55. Prenumerar du på nån veckotidning? Laga Lätt kommer 1 gång i månaden.

56. Dansar du i bilen? Nej, sjunger ibland om jag är på humör.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lugna favoriter.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Glöm inte matlådan min älskade (och tejpade fast på hans plånbok).

59. När var du i kyrkan senast? På sonens julavslutnig med skolan.

60. Vilka personer utmanar du? Utmanar ingen, vem som helst får ta den.


Tack gulliga, gulliga Moster Malla som nyss stack in näsan genom min dörr för att i förbifarten till Häsleholm ge mig en kram och en fin bukett blommor, se bilden. Love, love love U!


Må väl/caja

18 kommentarer:

  1. Va kul att få läsa om dig, jag är ju så ny här inne på bloggen! Men tro eller hoppas för allt i värden inte att jag kommer att minnas dina svar, för det kommer INTE att hända! Minnet är bra, men kort ;-)
    Jag har just haft en utmaning på Gökboet så den här hoppar jag över...

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Chokladglass är det bästa jag vet men tydligrn inte så många andra för den försvann snabbt från affärer och glassbilen!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Vilken spännande läsning...Å du,nu har jag skickat ner snön till dig,blir du glad då..?? :))

    SvaraRadera
  4. Hade nyligen samma frågor på min blogg så jag hoppar över utmaningen denna gång ;o)

    Men det är jätte kul att läsa svaren hos folk för man får på sätt och vis en bild av dom.. Även om vi inte känner varandra alls..

    Jag skyr oxå stora fester.. Får panikångest ;o) jag som var värsta "party animal" förr. Så svårt att få dom närmaste att förstå.... Att man har förändrats...

    SvaraRadera
  5. Tulpaner blir man alltid glad över!
    Det var många olika svar på många roliga frågor :)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker om tulpaner. Fina dina är!
    Kul läsning=)))
    Önskar dig en bra dag!
    Kram min fina bloggis

    SvaraRadera
  7. Där var ännu en ny lista! Skoj med listor som sagt (och perfekt vid bloggtorka, hehe). :)

    SvaraRadera
  8. Rolig utmaning, kul att få en liten glimt av vem du är..
    Idag får jag Utmana mig själv att låta utmaningen vara, It's one of these days:/
    Kram Milla

    SvaraRadera
  9. Jag tror jag lånar frågorna senare och vilka fina tulpaner :) Får vårkänslor

    SvaraRadera
  10. Riktigt kul läsning. Tror jag knycker den... om jag inte glömmer det förstås.

    Å du - du är väl värd dom fina tulpanerna:-)

    SvaraRadera
  11. Den har jag på min blogg,men tänker ta bort den....
    Kram Kyllikki

    SvaraRadera
  12. Nästa gång du och Malla kramas så står jag i mitten för jag vill vara meeeed!!!!! Så det så!!
    Vilka fina tulpaner, undrar om Sigge tänker "pimpa" dom oxå ;)

    Ska nog anta utmaningen, tyckte det var kul att läsa dina svar!
    Kram från ett helt omöjligt blåsigt Östergötland där fåglarna far som löv i vinden!

    SvaraRadera
  13. Agnetas bok är bra! Jag har antagit din utmaning!

    SvaraRadera
  14. Då vet jag lite mer om dig nu då

    SvaraRadera
  15. Ooooops!!! Fick visst med lite extra när jag kopierade frågorna!!!!
    Ber om ursäkt längst ner under svaren på min blogg!!
    Ber om ursäkt här med. Huvudet, du vet ;)
    Love Lippe!!

    SvaraRadera
  16. Vad duktig du har varit med vikten!!!! Inspirerad man blir=)
    Det var ju smart att sätta märket mer kärlek i kanten sådär!
    Sov gott sen!
    Kramis

    SvaraRadera
  17. Tack, nu vet vi lite till :-) Nattikram!

    SvaraRadera
  18. Sv: Va, har ni party? Något jag missat? Hehe.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja