08 juni 2011

SOS 112


Så här såg det ut när jag klev ut om dörren i eftermiddags, det var bara att kasta sig över luren och larma SOS.

Det brann, pyrde, knastrade och brandröken lade sig tungt över nejden och på vissa ställen stod lågorna höga.

Gnistor från ett tåg hade satt fyr på en lång sträcka längs järnvägen men med ett antal duktiga brandmän blev elden till slut släckt.

Jag ringde hem maken och svågern som tog sig an den ena härden som var närmast vårt, otäckt det där med bränder. . . och vad fort det går när det väl har tagit sig i det torra gräset.

Nu är faran över och jag hoppas att vi slipper fler sådana överraskningar i sommar.


Må väl/caja

23 kommentarer:

  1. Vad skönt att allt slutade bra!

    SvaraRadera
  2. Fy! Vilken tur att du upptäckte det! Gillar din nya bakgrund!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh fy!! Tur att det blev släckt snabbt.

    SvaraRadera
  4. Oj! Tur du såg det innan det blev för sent! Kram!

    SvaraRadera
  5. Rådigt ingripande. Bra där!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att du såg det.Ha en skön kväll.Kraaam Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Ja, bränder skrämmer mej också och åskan - naturens krafter kan vi tyvärr inte rå på, och tågen måste gå. Nu blev jag fundersam, vi har tågspåret bakom huset, kan det börja brinna?
    Hur som helst, tack Caja för att du röstade på min bild!

    SvaraRadera
  8. Oh fy farao vad läskigt... vilken tur att du såg det och hann larma i tid... hu...

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Tur det gick bra. Det är mycket torrt i markerna nu.
    Kram.

    SvaraRadera
  10. Vad läskigt! Tur att rådiga du uppmärksammade det! Kram!

    SvaraRadera
  11. Ja,fy bövelen vad obehagligt,vilken tur att det inte blev värre...
    KRAAAM goa vän och ha en skön dag!!

    SvaraRadera
  12. Caja, räddaren i nöden!!
    Ni verkar verkligen ha det varmt och torrt i Sverige nu. Här är det genomvattnat av alla regnskurar och nästa är på väg ser jag...*suck*
    Hann i allafall med en promenad imorse, då sken solen.
    Ha en fortsatt skön dag!♥
    Kram Elle

    SvaraRadera
  13. Tur att du upptäckte det i tid

    SvaraRadera
  14. Men vilken rysare. Många tankar kommer i såna här situationer men du lyckades tänka klart..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  15. Hejsan

    Oj hade tåget satt fyr så mycket? Blev det mer av branden eller den hann släckas?

    SvaraRadera
  16. Åh, fy fasen. Så himla bra att du såg det så snabbt.
    Kram på er!!

    SvaraRadera
  17. det var en som hade eld i baken...

    Trevlig helg, inga mer bränder får vi hoppas.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  18. Men nu fick jag se det som orsakade min försening:)!
    TACK för att du agerade snabbt!!!

    Hoppas allt är bra med dig!
    Den här årstiden hinner man inte blogga så mycket,eller hur!

    Sköt om dig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  19. En rejäl brasa är aldrig fel höll jag på att börja skriva, men det känns som Oumberlige Peter måste försöka börja att bli lite seriösare....fast kom ihåg jag skrev bara "försöka", det är inget löfte...härliga bilder på dig och din man...mysigt med par som fortfarande trivs och älskar varandra....i vår bekantskapskrets finns det inte många kvar nu....men "Kryckan" och jag busar garnterat på in i framtiden och förhoppningsvis lite längre än så......
    Förövrigt ha det så bra som det bara går!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  20. Oj, vad otäckt! Hoppas att det löste sig sedan! Det är otäckt med bränder! Ha en fortsatt trevlig måndagskväll!

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja