17 juni 2010

Kaffedoft och får






"Godmorgon du varma kaffe! Din doft retar mina sinnen."
Björnstjerne Björnson


Solen skiner på oss idag och det är verkligen behövligt, visst mår man lite bättre när det är fint väder?! Regn, rusk, storm och snöoväder har sin egen charm (när man är innomhus) men just IDAG (och många dagar framåt) vill vi att solen slickar oss i ansiktet med sina varma strålar. Uppåt dagen får det gärna bli lite bris som ger lite lagom svalka.

Här hemma är det alldeles tyst...skönt! Sonen har haft två av sina kompisar (A & J) här sen igår och nu har de cyklat ner till fotbollsskolan. Det har varit så mysigt, igår grillade vi kotletter och majskolvar...jisses vad de kan äta när de kommer upp i en viss ålder! Bara till eftermiddagsfika går det ju en halv brödlimpa hahahaha. Som jag sagt innan så älskar jag "mina" ungar, man kan inte göra annat!!! Jag tror att klockan var runt ett inatt när fnisset tystnade där inne ifrån rummet, sen när man försiktigt kikar in (precis som när de var små) ser man bara en himla massa armar och ben sticka ut ur täckena och deras andning är tung och stilla. Inga mardrömmar här inte ;-)

Nu ska jag ta min kaffekopp, kanske man skulle göra sig en macka med.....jo, det ska jag nog! Frukosten ska avnjutas på trappan. Den bästa platsen i mitt hem är just trappan....där får jag sinnesfrid.

När kaffet är uppdrucket och mackan ha slunkit ner ska jag gå till hagen och titta till fåren!

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja