19 juni 2010

Bröllopsiddag och kattungar



Röde Ragnar!

Idag körde A, S och jag ut på vischan till T för att hälsa på Röde Ragnar och hans syskon, jag bjuder er på en fin bild av honom. Visst är de ljuvliga de små liven.....undrar om jag tycker likadant när han välter ner mina lampor, blomsterkrukor och annat "småpill" hahahaha... Jo, det gör jag alldeles säkert (bara inte just då för stunden!)

I mitt kära lilla röda ulliga knyte bor det en envåldshärskare, det ger sig uttryck över att han har full koll på mamma katts stackars utsugna spenar och han ser till att få den längsta distunden. Detta har då resulterat i att HAN, min katt är: ABSOLUT tjockast, har de största tassarna och den största bakdelen av dem alla fyra! Inte långt efter kommer (röda) Mizzy, hans enda syster. Preben, den svart/vita brorsan ligger lite i lä, men inte jättemycket. Allra minst är (röde) Manboy, han den stackaren blir undanskyfflad på ett mycket brutalt sätt av Röde Ragnars enorma framtass. Insatser ska nu sättas in och matpolis T ska se till så de små minsta får en välbehövlig ensamstund med sin mamma några gånger om dagen.

I kväll har vi avnjutit "bröllopsmiddag" här hemma i vår enkla tjäll....(måste sympatisera lite med monarkerna och övriga höns en dag som denna)! Vi KAN ju förstås inte hur mycket vi än VILL jämföra oss med det kungliga slottet! Fast i VÅRA ögon bor vi precis lika fint, om inte finare....med skog och natur inpå knuten.

Deltagarlistan ser ut som så här: Kungen och Drottningen av Allt (mannens ord...) ;-D Prinsessan av Hörby och Prinsen av Tegelbruket.

Menyn: Förrätt....den struntade vi i (vi tog en ostmacka några timmar innan).
Huvudrätt: Kotletter som var grillade under parasoll p.g av de regntunga skyarna (se foto), kokt nypotatis, sås, sallad och hembakt Grekiskt Lantbröd.
Vi skålade i: öl, alkoholfritt rosé och Pepsi
Dessert: äh, vi tar några chips efter kaffet i stället.......

Allt detta åtnjuts med det "underbara" ljudet av fotbollsvuvuzelor i bakgrunden.
Huvudsamtalet över middagen var om dagens av det lokala fotbolls-A-laget vunna Derbymatch, tur var väl att det blev vinst för det hade ju blivit hemskt tråkigt att avhandla en förlorad match. Naturligtvis var även besöket hos vår förestående nya kattpojke ett stort ämne att samtala kring.

Strax efter att det är fint igen i köket (kökspersonalen är ledig dagen till ära)så förflyttar jag mig upp en våning för att dressa om från middagsstassen till kvällens festblåsa: pyjamasen, en dröm i rutigt rosa flanelltyg ;-D . Den är så bra att dansa i....sen när man ska valsa i säng!

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja