18 juni 2010

Örtträdgård och akupunktur





Sinnesstämning!

Vädret idag har varit av skiftande natur, lite kallt, lite vind men även sol. Jag har även haft en inre sol idag som gett mig kraft och glädje. Mannen har varit ledig och det har varit så skönt, vi har pysslat där ute. Gräset fick sig en alldeles ny frisyr, du är en alldeles utmärkt frisör min älskade! Som ni ser av dagens bilder så har min egen lilla hörna fått sig lite behövlig omsorg och även bänken har dressats till ny design ;-D.

Min örtagård växer så det knakar....jag kan nästan höra det när jag sitter på min trappa och det är alldeles tyst...tyst....växternas klena lemmar rätar ut sig och sträcker sig mot solen (kan ni känna känslan?).

Idag har jag även träffat T, han gör underverk med min kropp! Om inte bestående så i alla fall för stunden och en liten tid framåt. Bli inte oroliga nu.....T är min snälla sjukgymnast som sätter nålar i min kropp och finns där på min vattenträning.

Akupunktur stod på schemat idag och när jag är där får jag ligga på en tempurmadrass, det känns som som om ett moln omfamnar min kropp när jag lägger mig på den och jag kan....slappna av...skönt, skönt. När alla nålarna är satta infinner sig det STORA lugnet där jag befinner mig i en sorts skön obeskrivlig dvala...

Det är mycket ljud utanför min dörr men det gör mig ingenting, ingenting....pratet och ljudet av tränande människor är ju flera ljusår bort. Jag är i en annan värld för en stund, den stunden varar tills T kommer in igen och nålarna tas ut. Då är det dags att "vakna" igen och återvända till den här verkligheten.

Jag promenerar ut i världen med mitt för dagen lättare sinne, solen skiner där ute också! Ringer E, har du kaffet på? självklart har hon det det är ju E...du underbara vän, du är så vackert ekiperad din insida så det har smittat av sig till utsidan med!

En bok blir jag ägare till idag (tack E) den heter Positiv energi//Judith Orloff, ur denna ska jag plocka guldkorn....(undrar hur de ser ut *fniss*)

"Om man inte hade användning för guldkorn, skulle man kalla dem sand."

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja