11 juni 2010

Sommarlov




Smultronspannen!

Nu är det officiellt sommar, iallafall i barnens ögon för nu är det äntligen SOMMARLOV! Visst är det härligt med alla dessa barn som har ett alldeles helt, långt, somrigt lov framför sig.....man kan nästan förnimma känslan.

Dagens bild är min alldeles egen smultronspann, eftersom solen lyser med sin frånvaro så tyckte jag att den passar in idag.Fotot är taget en solig dag i Maj. Det enda här hemma som gillar regnet är min örtodling, det växer som bara attan i den och jag lovar att det kommer en bild av en prunkande örtagård om ett litet tag.

Idag har vi sett massor av finklädda studenter, oh vad härligt.....för två år sedan tog dottern studenten, en märklig känsla...nu blev hon vuxen! Nästa år är E vuxen.....jag såg en längtan i dina ögon idag...eller rättare sagt förväntan. Jag lovar dig E´s mamma att allt kommer att gå riktigt riktigt bra för din härliga dotter! Vi har även sett skolans sexor som ska gå in i en ny fas i livet....de blir högstadieelever.....oohhh vad spännande det var...och skrämmande. Jag blev rörd till tårar idag när alla lärarna sjöng så fint om dem.Om två år är det vår pojke som är där.....hur kommer han att uppleva det?! äsh det är långt dit, inte lönt att tänka på det nu ;-D

Min fina goa dotter kom hem till oss idag och stannar över helgen, det är så härligt!! Förra helgen kom hon tillsammans med min "extradotter" E, det var så längesen vi sågs och ändå kändes det som igår....Jag älskar er mina underbara ungar och alla era härliga kompisar, vi är en stor stor familj allihopa! Min älskade man får hänga med i alla svängar.....det finns ingen som är som han...tror minsann att han är från en planet som heter Harmoni, finns det nån sån??? Jo det tror jag bestämt att det finns.

Nu mina vänner tog energin slut...eller rättare sagt så gjorde det det för flera timmar sedan. Jag ska fylla på förrådet lite med fredagsmys och det tycker jag gott att ni alla kan göra så ses vi i morgon.

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja