12 juni 2010

Konsekvenser av bloggandet





Lyssna på lycka??!!

Vaknar med mycket smärta i min kropp idag....trist att det redan är på morgonen, nu har den dock ledat till sig lite ;-) och jag kan sätta mig här för att skriva ett par rader (eller flera) TILL er...och FÖR mig.....

Jag började dagen med att höra på lite Lycka (har nog blivit beroende hahaha), ja ni läste rätt jag hör på Lycka. Tack Annelie för att du en gång lät mig lyssna på Lycka hemma hos dig och tack Bosse för att du skriver så fantastiska låtar, de går rakt in i hjärta och själ. Ni som vill höra Lycka finner den på You Tube: Saxell, Lycka. Om jag har gjort rätt igår så ska den finnas under video här på min blogg, men jag ser att ibland finns där annat...och det är inte som jag lagt in.

Bloggvärlden är för mig alldeles ny och det är spännande att utforska alla möjligheter som finns i cyberrymden. Det är bara det att det är så intressant att jag sitter lite för länge och får konsekvenser i min kropp som blir lite ledsen på sin ägare, men jag får nog ta ett snack med den en dag för jag vill ju kunna sitta här länge länge.....;-))


Idag får ni två bilder att titta på, den ena symboliserar min trasiga kropp och den andra är min ena gråa katt. Bilden på katten sätter jag in för att när jag vaknade idag så ligger det en grå katt vid mina fötter och en grå katt bredvid min huvudkudde, och dessa mjuka lena sovande varelser skänker mig glädje trots att jag egentligen hade ett ganska tråkigt uppvaknande. Den trasiga brädan är ju kanske ganska trist som bild men samtidigt kanske en smula intressant, i mina ögon ser jag bilden som något som kanske aldrig blir helt igen... men att den röda färgen symboliserar kärleken till brädan (kroppen, livet) och att det kan bli "helt" fast att den är permanent trasig. Svaret på den frågan/påståendet kommer senare i livet....

Nu känner jag att jag delat med mig av mig själv tillräckligt för idag.....fast jag tror nog att det kanske kommer en liten rad till framåt kvällen, vi får se. Vi ses när vi ses helt enkelt.

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja