27 juni 2010

Summering; midsommarafton






Ystad!

Nu är det morgon....söndagsmorgon! Jag sitter här på vår nedanvåning alldeles ensam. De andra har inte vaknat än...här är tyst och skönt. Sen blir det skönt på ett helt annat sätt för då samlas vi runt frukostbordet och äter långfrukost tillsammans, så som vi alltid gör om söndagarna.....det vill vi inte vara utan!

Midsommaren här har varit jättebra, i torsdags fyllde jag år och då var det lite folk här (tack för alla presenter)! Vi åt bullar, småkakor och gräddtårta. Tänk vad Findus, Go Biten och Frödinge baka gott hahaha....och för att inte glömma det faktiskt nästan viktigaste, våra älskade malda bönor från....Zóegas!!

Midsommarafton iklädde sig här i vår lilla by till en början i en märklig grå kappa, den är inte fin en sådan här dag...men som tur valde den att byta om till en fin blå klänning som hade applikationer av ljusa lätta moln och en gul sol. Den var mycket finare! Till denna klänning hade den en vind om axlarna men denna vinden tog den av sig framåt eftermiddagen. En perfekt dress för en högtidsdag!

Vår goda och myckna midsommarmat intog vi inomhus och sen dracks kaffet i trädgården. Min käre gamle pappa var vår middagsgäst. Vi pratade mycket om hur det var när han växte upp, tänk vilken skillnad det är (han föddes 1921) och vad mycket förändring han har varit med om i sin livstid.

På kvällen skulle han till sin lillasyster så då passade vi på att åka till en annan familj här i byn för att fira vidare, där hade vi det verkligen jättemysigt!

Vi stack till fotbollsplanen där det under mycket skratt och flåsande utspelades en brännbollsmatch på liv och död! Jag hade önskat att jag kunde vara med.....

Efter brännbollen åkte vi hem till dem igen och samlades kring jordgubbarna, visst är det de godaste bär som finns!! Efter intaget av dessa eminent goda bär blev det kubbspel, detta spelades inte på lika blodigt allvar. Jag tror att ni insåg mina kära vänner att ni inte är några världsstjärnor i dessa grenar, men ni är bra på så mycket annat så ni behöver INTE hänga läpp *LER*! Jag skulle tro att flera av er eventuellt har en aaaanings träningsvärk kvar ännu idag.....eller??!!

Dagens bilder som ni får av mig är från ljuvliga Ystad, där var vi en stund i går kväll ;-)

"Cogito ergo sum"// ""Jag tänker alltså finns jag""

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja