25 juli 2010

En ny dörr



Att vara behövd!

Dessa ord har fått en alldeles ny innebörd för mig. Som sjukskriven är man inte behövd på samma vis som innan, man ligger i stället andra till last....

Ja, jag vet att det är dumt att säga så men jag känner så......därför har denna för mig alldeles nya värld öppnat en ny dörr.

På den hänger det en skylt som säger: Du är behövd!

Jag har samlat ord som värmer mitt hjärta och ger mig välbehövlig energi i en egen mapp, ni hittar den om ni klickar på Hjärtansfröjd här under Själavård till vänster i bloggen.

Ta kaffekoppen med, risken är att det blir en lång stund vid datorn....

Bilderna ni fått idag symboliserar det nya som gömt sig, men nu öppnas det likt en mussla...jag gläntar och finner nytt värde i tillvaron. Pärlhjärtat är för just, hjärtansfröjd.

"Den som inte känner på stängda dörrar kan hållas inlåst i ett olåst rum."
Bertil Martinsson

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja