13 juli 2010

Mamma, son och en domkyrka


Domkyrkan!

Idag har jag och sonen haft en riktigt riktigt mysig dag, bara han och jag. Mammor och söner behöver det ibland, speciellt den här mamman ;-))

Vi gick upp tidigt idag, duschade och gjorde oss fina. Sen tog vi bus och tåg till Lund, tur man har någon med sig att rådgöra med när allt känns som om det vore "vilse i pannkakan" hahahaha man e ju inte så van....inte han heller för den delen, men vi slog våra kloka huvud ihop så blev det attans så bra!

Vi har fikat några gånger, varit i "några" (läs många, många) affärer.....gillar det lika mycket bägge två. Nya frisyrer kom vi också hem med, skönt...skönt är det att vara nyklippt ;-)) och fint med för den delen!

Något som vi ville bägge två var att besöka stadens Domkyrka, en alldeles särdeles fin och mäktig byggnad. Väl ditkomna inbjöds det till gudstjänst så den var vi med på, tog nattvarden och allt! En fin stund som varade i ca 20 min, alldeles lagom så sonen inte hann tröttna alltför mycket på mässandet ;-))

För er som inte haft tillfälle att besöka denna kyrka, vill jag bara säga...gör det om ni har möjlighet. Det är en kyrka som grundades för mer än 850 år sedan med en historia som ingen annans, den måste upplevas helt enkelt!

En härlig dag som avslutades med lyckan över att få reda på att idag går mannen på semester ;-)) yea yea yea happy girl ;-DD

"Kyrkorna i USA är ett slags skönhetssalong för själarna!"
Thomas Niederreuther

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja