28 juli 2010

Djurparksbesök







En skön dag!

Denna dagen har varit mycket behaglig. Vi vaknade vid tio...mornade oss en stund i sängen, gosigt ;-)! Steg upp och skötte om våra härliga djur med allt detta innebär. Satte på kaffe och åt frulle i lugn och ro. Efter detta en dusch och på med lätta kläder.

Jag måste bara skryta lite.....våran lille "prins" Ragnar har redan anammat våra sömnvanor....jag hör att han går på lådan någon gång tidig morgon för att med detsamma efter detta hoppa upp i vår säng och somna om.....och ligga där tills vi andra börjar vakna till liv. Håller tummarna att detta "mirakel" håller i sig.

Om ni undrar så är fröken T fortfarande ganska purken på detta lilla röda liv...och på sin matte. Nåja, hon blir nog mild igen skulle jag tro!

Denna dagen bestämmer vi oss för att åka till djurparken, vädret är sådär perfekt inbjudande till en tur just dit. Lagom varmt och lite molnigt och vi hoppas att djuren kan tycka det är ok att visa "fina sidan till"!

Väl ditkommen upptäcker vi att tiden är nära då utfodringen av björnarna sker, vi bestämmer oss för att i ilfart ta oss dit (il och il...säger jag och himlar lite med ögonen)! Som tur är har jag ju min alldeles egen starka hjälpmotor med mig idag...maken ;-)! Han finns där för mig när jag behöver ett ordentligt puttstöd i svanken...det är mest i backarna då höfterna säger ett bestämt NEJ till sin ägare att: nu vill jag inte gå i backarna nåt mer!!

Ha ha ha...kan ni se det...äsch, vi smälte nog in i mängden rätt så bra tror jag!!

När vi äntligen kom fram så var där naturligtvis massor (läs otaligt) med människor som ville titta på detta spektakel, trängseln gjorde så att maken och jag i stället gick och avnjöt varsin mjukglass! Det var en mycket bättre idé tyckte vi, det räckte med att våra avkommor försökte hitta en bra ståplats för att få en "smakbit" för ögat.

Efter detta delade vi på oss och vi gick vidare två och två. De till vattenrutschkanan och vi i sakta mak strosande runt bland parkens djur, dock långt ifrån alla.

Dagens foton är tagna just härifrån och som så många gånger förr så tar jag ju inte kort som alla andra....därav resultatet, så´n är jag ;-D

Väl hemma tog maken och jag oss en mycket mycket välbehövlig siesta, ungarna kom senare med bussen då de valde att stanna längre i parken än vad vi orkade med.

I den sena eftermiddagstimman knackade det på dörren och där stod härliga E, även hon nybliven mamma till en liten blogg: www.mostermalla.blogspot.com Åh, det var verkligen roligt att umgås lite igen, det var ett tag sen! E stannade över middagen, vi delade en flaska alkoholfritt vitt och åt hemmagjorda hamburgare med goda tillbehör.

Nu vill jag berätta för er läsare att vi inte kommer att ses på några dagar (läs lö eller sön). Jag och hjärteväninnan A åker upp till Kalmar när hon sovit färdigt efter sitt nattpass.....(ledsen, ledsen...jag vill också vara där...alltså på nattpasset)

Åh vad vi ska mysa, bara ta dagarna som de kommer och låta ödet ta oss dit vi kommer i denna fantastiska sommarstad!

"Att resa betyder att nå ett mål. att vandra betyder att vara på väg."
Theodor Heuss


Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja