01 augusti 2010

Kalmar i mitt hjärta





Nyss hemkommen!

Ahhhh...jag har längtat efter mina tangenter...känna hur orden bara rinner genom fingrarna på mig, pladder, pladder hahahaha...hur står ni ut?! ;-D

Jag och väninnan har varit i Kalmar en sväng, bara för att just vara...slappa..strosa. Vi far ditåt på torsdagen, jag berättar att jag tror att kvinnan vi ska hyra rum hos är blond och lite längre än jag, men inte lång. Jag säger inte att jag tror att hon har glasögon....

Vi hittar rätt adress utan några som helst problem, utan GPS mina vänner, vi klappar oss på axeln!! Innan vi når till den rätta porten går vi förbi några fönster...där ser där intressant ut....det står så här på en liten skylt: Vill ni veta vem ni egentligen är? Jag ritar av er! Ja något sådant stod det! Klart att man vill veta det!! (se bifogad bild av mig)

Vi stegar rätt in i köket hos en underbart märklig kvinna och känner oss välkomna direkt, det är klart att vi ska vara där! G-B som hon heter är en riktig Friherrinna *ler* jo visst är hon det....det är ett annat ord för pensionär berättar hon leende. Oh, måtte jag komma ihåg det när min p-tid är kommen, då ska även jag bli Friherrinna! Vilket vackert ord!

Vi blir här bägge avritade, hon vet inte vad hon ritar.....men VI själva vet, och allt har en förklaring. Spännande och allt i en atmosfär av lugn och ro, märklig kombination egentligen...luften borde dallrat ;-D men vi bara satt där och insöp hennes energier.

Glada går vi uppåt i porten till G, där vi ska bo! Dröm om vår förvåning när hon öppnar: blond, lite längre än mig.....och ja, hon hade glasögon. Jag bara tittar....och hon med! Direkt berättar vi om G-B.....oh, dit in har jag tänkt att gå massor av gånger, säger hon på en härlig blanddialekt: GisslavedsKalmaritiska!

Detta blir en början till en alldeles ny och förhoppningsvis livslång vänskap, vi alla tre har känslan av att vi känt varandra i evigheters evighet. Vi förstår ingenting! ;-D Denna underbara kvinna öppnar sitt hem åt oss som om vi vore hennes bästa vänner och själsfränder...och det är kanske det vi är!

Kvällen efter ska hennes väninna M komma dit och vi ska gå på stan, jag känner att M är en kvinna med långt mörkt hår...och skapad med runda fina former. Och gissa vad? Jo minsann...så såg hon ut! Jag fattar INGENTING. Roligt har vi alla fyra, den treklöver som var dagen innan förvandlades till en fyrklöver.

Ha ha, tänk så livet kan bli! Det fans nog en mening med att vi skulle till just Kalmar! Vips så har vi ju ännu en nyfunnen vän, det blir tre med G-B. Henne återbesöker vi en kväll när vi är på väg hem, lika mysigt denna gång!

Vi upptäcker till fots att Kalmar är en mycket, mycket vacker stad. Underbara kullerstensgator, gamla hus, slottet, gästhamnen m.m, samt en mysig innerstad med många affärer och uteserveringar.

Smycket på bilden ovanför är handgjort av vår kära lilla hyresvärd, hon jobbar med silver och stenar. Vi väljer vars en sten och får vår alldeles egna ängel. Min sten heter Hematit, det är en sten som är intressant för mig och jag valde själv ut min sten bland andra Hematiter.

Dörren ni får av mig är från kyrkan som ligger mitt i stan, ser ni solstrålarna?? Jag blev alldeles varm när jag såg att de fastnat på bild. Min åsikt är att den kommer att symbolisera de nya dörrar som öppnats för oss dessa dagarna.

Nu är jag hemma igen hos mina älsklingar, både två och fyrbeningar! Längtat har jag gjort, och idag var det dags att få hålla om dem igen ;-D Längtar gör jag faktiskt även tills vi kommer att återse våra nya själsfränder igen, tror att det kanske blir till nästa sommar ;-D

Tack alla för en härlig helg!

"Längtan och hopp puttar oss mot framtiden."
Michel de Montaigne

Trevliga hemsidor:
www.gili.se
www.kreativajag.se
www.kundalini-nyckeln.se

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja