20 juli 2010

Semestertider




Semestertider!

Åh ljuvliga semestertid, jag älskar när mannen och jag är tillsammans näst intill dygnet runt denna tiden. Vi vaknar tillsammans och somnar tillsammans, jag älskar oss!

Och om ni undrar sen igår......sängen var jätteskön och vi har sovit som en Kung och en Drottning!

Idag är vi bara......det är så man gör på semestern...i alla fall i vårt hem! Tar dagen som den kommer liksom, det är skönast så.

Sonen är vid havet med en kompis, den utflugna dottern tillbringar sin semester här och igår kom även "extradottern" E. Dessa två drog till stan, så då passade vi på....

Vi åkte och hälsade på Ragnar! T frågade om vi inte skulle ta med honom hem idag, hahahaha han är trött på tre busiga kattungar och vill att de två han inte ska ha själv flyttar till sina respektive hem....inte idag men snart...jag räknar ner..han ska hämtas söndagen d. 1 Augusti!

Det känns jättelång dit ska jag säga er!!!

Ragnar såg vi inte till så mycket under besöket, det var mer hans två små söta syskon som visade upp sina lekfulla konster. Kan ni gissa var han höll hus då??? Jo, fasthakad vid sin mammas tutte.....inte konstigt att han är störst i kullen!

Efter detta eminenta besök så for vi vidare utan direkta planer....så skönt...ingen tid att passa. Vi handlade lite inför kvällens grillmiddag, det blir mycket grill nu och det är gott, gott, gott!!!

I kväll kommer det att serveras grillade färsbiffar, onyttiga friterade pommes, beanaisesås och en fräsh grönsallad...får se om jag gitter baka ett rosmarinbröd...annars kommer det ju en dag i morgon med ;-))

När vi kom hem så kelade vi lite med alla djuren här hemma och nu har vi haft en jääättelåååång och jäääättteeeeskön siesta, det var vi värda tyckte vi ;-D

Nu säger jag tack och hej för idag, jag ska så smått gå och förbereda middagen. Men utan brådska, det kvittar ju vilken tid vi äter. Vi har inga tider att passa!

Siesta är ett spanskt ord för middagsvila. Det kommer av latinets hora sexta, ’sjätte timmen’, räknat från klockan 06.00, d.v.s. klockan tolv på dagen. Under siestan, som varar från cirka 14.00 till cirka 17.00, håller sig människor i varma länder, t.ex. Spanien och Italien, inomhus och sover middag på grund av att värmen är som högst vid den här tiden. De flesta affärer hålls stängda under siestan.//Utdrag ur Wikipedia om siesta.

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja