11 juli 2010

Ledsen igen



Skenet bedrar!

Ibland måste man hålla skenet uppe. Vilket märkligt uttryck det är egentligen, har ni tänkt på det?

Hålla vadå uppe, med vadå liksom??!!
Och för vem???

Igår gjorde jag det...eller försökte i alla fall, flera timmar. Vi var på en liten mysig sommarfest hos underbara S och J här i byn. Redan klockan två började vår lilla träff, vi satt i solen där vi sörplade god dricka, ungdomarna gick ner till sjön och badade och vi svalkade av oss med vattenslangen och små nätta vattenkrig, som senare skulle "urarta" till ett enda S.T.O.R.T världskrig (det var när ungdomarna kom hem) hahahaha vad våta alla blev. Undertecknad höll i kameran ;-DD!!

Sedan vid sju-tiden, efter denna härliga eftermiddag så sätter vi oss till bords och äter av vårt grillade kött med goda tillbehör. Här försöker jag hålla masken, skojar och skrattar som innan....Åh jag orkar inte mer! Min energi är: slut, all, över...ja alla ord som finns för denna term och fler därtill ;-))

Alla i vårt sällskap har en smula mindre energi denna dag, det är ju inte så konstigt med tanke på att tempen håller sig en bra bit över 30 grader. Skillnaden är att de orkar festa vidare men jag vet inte ur vilken brunn jag ska ösa för att kunna få lite av den där energin, kanske ur Red Bull brunnen...nä av den får man ju vingar och jag kan inte flyga ;-DD

Jag håller "skenet uppe" och masken tills det bara säger STOPP.....sen håller jag det lite till....sen...

Pang, bom! Puss & kram, hej då, tack för en trevlig dag (som det VERKLIGEN var!) och så är jag på väg därifrån, som jag varit länge i tanken.....

Folk måste ju tro att man är bra märklig va...som bara susar iväg sådär?! Förlåt till er som jag inte sa hej då till...

Ibland hade det förenklat att ha ett t.e.x gipsat ben eller arm i stället! Men Herre Guuuud vad det hade sett dumt ut att gå sådär år ut och år in ;-))

Kropp och själ värker i kapp när jag kommer hem, har nog inte vågat känna efter innan. Men nu är jag hemma, de andra kommer nog inte hem på många timmar än...det är ju fest!

Jag får tid att återhämta mig en smula.

Jag vill också vara med på fest hela natten kunna dricka vin och dansa...

Nederlag :*-/ denna sommarfest hade jag verkligen sett fram emot och det är ovanligt för att vara mig, men vi hade en fantastisk, solig, vattnig och rolig eftermiddag och jag tror att ni klarade er galant utan mitt sällskap på kvällen! Tack fam.L ;-D!

Ännu en gång......ledsen!
Ännu ett steg.....vart vet jag inte...än, jag kan inte vägen.
Ännu ett.....bakslag, är trött på dem, vill inte ha dem!

Hur i hela fridens namn ska jag få alla pusselbitarna på plats i min "nya" värld? Finns det någon som har svar, vill jag skrika ut i natten........
TA MIG DIT DÄR BOT OCH LINDRING FINNS!

"Nederlag ska upp i ljuset, inte grävas ned. Det är på det sättet man blir människa!"
Aksel Sandemose

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja