10 juli 2010

Kvällen igår




Dessa underbara sommarkvällar, tänk om man kunde frysa dem till is och förvara dem....ta fram dem när höststormarna piskar utanför dörren, eller när det är så där rent ut sagt skitkallt en vinterdag så man inte vill sticka näsan utanför dörren?! Då skulle jag vilja ta fram en sådan kväll som jag hade det igår.

Jag tillbringade fredagen utan maken som var ute med jobbet, åt gott och drack god champangne (1250 kr/fl)! Låter jag avis....hahaha..nej det är jag absolut INTE, de här grabbarna är verkligen värda en utekväll så som de jobbar! Dessutom kommer han ju hem igen på natten och pussar sin fru godnatt <3!

Ungarna och jag pallade inte tända grillen så vi beställde mat från den lokala thaivagnen, gott gott gott var det! Efter maten stack de ner till sjön för att ta sig ett kvällsdopp. Allt blev plötsligt så...tyst... då passade jag minsann på att vila lite och ladda batterierna, det var inte fel ;-)

När timmen var inne så att det började skymma här nere i Skåne så tände vi en massa massa ljus överallt där ute, sen satt vi där och mös med lite chips, dilldippa gjord på gräddfil och dill från vår örtagård, åh ljuvliga sommar!

Ur högtalarna inifrån huset strömmade det skön, soft musik på så där alldeles lagom volymnivå, tack Spotify ;-))

Det blev även en del rundor skitgubbe (kortspel för den som inte vet), vi spelade tills det inte gick att urskilja korten längre. Sen satt vi där, mamman med sina två barn....och bara hade det superbra!

Ljusen fladdrade i mörkret, temperaturen låg runt tjugo och den mörka himlen var full av stjärnor. Där satt vi tills D kom hem och då var klockan runt ett, ja vi satt ju där lie längre för när han kommit hem ville han summera sin dag och insupa lite av den atmosfären vi haft under kvällen.

Inatt tror jag att det har varit en vad de kallar tropisk natt,en sådan då temperaturen ej går under 20 grader. Någon som vet?

Idag när jag vaknar är det redan 23 grader varmt ute, och syret lyser med sin frånvaro.

Visste ni att syre bildas främst genom kärnreaktioner i massiva stjärnor?! Det har nog varit dåligt med kärnreaktioner i natt.

"Filii mei dilecti, omnia mini estis-Jag älskar mina barn, ni är mitt allt"

"Det lönar sig inte att vara en skinande stjärna på himlen ensam!" Gro Harlem Brundtland

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja