09 augusti 2010

Flykt





Förhatliga M.Å.N.D.A.G!

Så var den här igen, måndagen.....konstigt..det har ju varit många måndagar förut...jag har skapat mig en måndagsångest alldeles själv.

I vanliga fall hade man ju kunnat klappa sig på axeln över det här egna skapandet, men så är det inte i detta fallet. Jag skulle kunna sparka mig själv på smalbenen, ni vet där det gör som mest ont..framtill...för detta monster jag skapat.

Jag måste sluta med detta genast!

Gläntar på persiennen.....jo, det ser faktiskt likadant ut där utanför som det gjorde igår! Vill bara dra täcket över huvudet igen...sova bort måndagen.

Men detta gör jag inte, jag masar mig upp..bäddar...sköter om mina djur. Pratar lite i telefon med A. Hon undrar om mannen börjat jobba idag...ja, säger jag. Ja ha säger hon, då är det därför du låter låg...jo men så är det....

Måste genast sluta med denna underliga måndagsångest innan den helt går över styr...det är ju för böveln måndag för ALLA människor just på måndagar. Tänk om jorden skulle stanna för att det är en viss veckodag. Skärpning i ledet, tänk annorlunda kvinna: Jag kan, Jag vill och Jag ska! Jag är inte rädd!

Fast det är jag ju!

Snälla, låt det bli tisdag.....

"Jag vet vad jag flyr ifrån, men inte vad jag söker."
Michel de Montaigne

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja