07 augusti 2010

Egowoman




Idag sjuk.....

Jag lider idag av en sjukdom! Lider och lider...jag har i alla fall fått en liten släng av den. Egoism heter den och nu när jag tänker efter så är det kanske inte alls en sjukdom utan ett tillstånd?!

Har ingen aning om vilket men jag är så egoistisk så att jag helst av allt just nu skulle vilja vara likt en katt som i natten smyger omkring nästan osynlig runt stugknutar...iakttar...kanske blir insläppt och får det mjuka skinnet klappat...och nära nog får en en puss på nosen.

Allt detta av en anledning för att få vara nära någon man älskar av hela sitt hjärta!

Denna någon (som jag tror att alla har insett är någon jag har mig kär) är sonen som vi kört och lämnat av på läger. Hela mitt EGO skriker åt mig att stanna kvar på orten för att få finnas nära hela veckan, tänk om han behöver sin lilla mamma ;-D men naturligtvis är det inte så.

Han och alla de andra barnen kommer att ha en väldigt rolig vecka och detta utan att skänka alltför många tankar på sina mossiga, egoistiska föräldrar.

Det är nu man inser vad ens egna föräldrar gick igenom för länge länge sedan.....

Nej, jag får allt försöka sätta mig tryggt bakåtlutad i läshörnan och koppla av alla tankar på att omvandlas till katt, nattfjäril eller någon annan varelse. Egoismen får låta sig ta en annan form....när jag lagt upp benen i soffan ska jag be mannen ge mig en skön fotmassage ;-) den formen av egoism är lättare att förhålla sig till.....och skönare!

"Egoism: smärtstillande medel mot dumhet."
Frank Leahy

Älskar dig vår son, vi ses på fredag. Puss/mamma & pappa

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja