12 augusti 2010

Känslostormar






För tillfället (läs ofta) har jag en massa känslor som far runt i kroppen och knoppen på mig.....de är så många och så olika till utseendet att de ibland är svåra att hålla isär och för den delen inte att tala om...tolka! Men så är det väl med känslor, vissa hugger en i ryggen medans andra lindar in det hela som i bomull. Andra är kalla och vissa är varma. Några gör så att ögonen rinner, det kan vara av både glädje och sorg. En salig blandning helt enkelt!

På tal om känslor så vill jag passa på att tipsa om en animerad film för er som inte redan sett den; Wall-E heter den och jag har aldrig någonsin sett en film med så lite ord i och som förmedlar så mycket känslor. Sevärd till tusen (även för vuxna)!

Bilderna ni får av mig ikväll är på just Wall-E och hans Eva.

WALL-E (marknadsfördes med en halvhög punkt som WALL•E) är en datoranimerad science fiction-film från 2008, producerad av Pixar Animation Studios. I filmen får man följa med WALL-E, en robot som är utformad för att städa upp den framtida, nedsmutsade jorden. Han finner kärleken i en annan robot som heter EVE, och följer med henne ut i rymden.//Wikipedia

"Om det är förnuftet som formar människan, så är det känslan som leder henne."
Jean-Jaques Rousseau

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja