12 augusti 2010

Korrespondens










Öppet brev till min tillfälliga inneboende, herr Smärta!

Bäste Herr Smärta!

Jag orkar inte med dig mer,
jag ber på mina bara knän...

Smärta ta bort dig,
kom inte hit nåt mer!

Ska du bo hos mig,
vill jag kräva av dig...

Kräva att du är tyst,
och inte säger ett enda knyst.

Visa dig inte mer är du snäll,
jag gör vad du vill...

Jag kan om du vill och begär...
ge dig en alldeles egen sfär!

Där kan du få bo i fred,
och sluta då genast upp...

Att besvära mig nåt mer!
*Caja*


Gud,
ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
ge mig mod att förändra det jag kan,
och ge mig förstånd att inse skillnaden.

Tassar ner till min dator och sitter här en stund i min för natten sömnlösa tillvaro.....

Jag sitter här en stund, sen går jag upp och lyssnar till andningen av den sovande maken och hunden som snarkar lätt. Smeker katternas mjuka skinn....

Sen vill jag sova, sova gott och länge!

"Sömnlöshet: En sjukdom i en tid då man ger människorna order om att blunda för många fakta."
Stanizlaw Jerzy Lec

Idag gratulerar vi Klara på namnsdagen och Mark Knopfler som fyller 61 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja