10 augusti 2010

Lila taktil






Lila energi!

Ni får lila av mig idag, det är en vacker färg tycker jag och jag hoppas kunna dela med mig lite av den energi jag har samlat på mig under dagen.

Idag har jag varit hos G, ni vet kvinnan med de magiska händerna..... Hennes taktila massage får mig att känna att jag är som en levande tavelduk varje gång jag ligger där på hennes massagebänk, och idag var färgerna hon "målade" på min kropp just...lila!


Lila är sätet för vår andlighet, beskydd, medial kommunikation. Färgen ger ett inre lugn och healing. Lila driver bort missunnsamhet och svartsjuka.
Tillhör Kronchakrat//www.purser.se


Ordet lila finns belagt i svenskan från 1805 och kommer från det franska ordet för syren, lilas, vilket i sin tur kommer via spanskan från det arabiska lilak. Det som åsyftas är syrenens ljuslila blommor.

Lila kombinerar stabiliteten i blått och energin i rött och associeras med visdom, värdighet, oberoende, kreativitet, mysterier och magi.//Wikipedia

"I never saw a purple cow; I never hope to see one, but I can tell you, anyhow, I´d rather see onte than be one!"
Frank Gelett Burgess

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja