11 augusti 2010

Smärtrehab idag









Möte och rädsla!

Idag har jag möte med Herr Mindfulness, det står så på lappen jag fick från sjukhuset.

Jag går in med öppet sinne och kommer att göra allt för att via tankens makt ta kommandot över min kropp och själ. Jag vet att det kommer att ta tid, men det får det göra...har jag läst...

Fast jag känner mig så här......

Flickan och kråkan!

Jag satt häromdagen och läste min tidning
en dag som så många förut.
O jag tänkte på alla dom drömmar man drömt som
en efter en har tatt slut

Då såg jag en bild av en flicka
med en skadskjuten kråka i famn
hon springer iväg genom skogen
så fort som hon någonsin kan

Och hon springer med fladdrande lockar
hon springer på taniga ben
o hon bönar och ber och hon hoppas och tror
att det inte ska vara för sent

Flickan är liten och hennes hår är så ljust
o hennes kind är så flämtande röd
kråkan är klumpig och kraxande svart
om en stund är den alldeles död

Men flickan, hon springer för livet
hos en skadskjuten fågel i famn
hon springer mot trygghet och värme
för det som är riktigt och sant

O hon springer med tindrande ögon
hon springer på taniga ben
för hon vet att det är sant, det som pappa har sagt
att finns det liv är det aldrig för sent

O jag började darra i vånda och nöd
jag skakade av rädsla och skräck
för jag visste ju alldeles tydligt och klart
att det var bilden av mig som jag sett

För mitt hopp är en skadskjuten kråka
och jag är ett springande barn
som tror det finns någon som kan hjälpa mig än
som tror det finns nån som har svar

O jag springer med bultande hjärta
jag springer på taniga ben
O jag bönar och ber, fast jag egentligen vet
att det redan är alldeles för sent
*M Wiehe*

För er som vill lyssna så finns denna upplagd som länk här till vänster i fliken musik för själen.

"Det är den som far vilse som hittar nya vägar."
Nils Kjaer

Må väl/caja

Tillägg från dagen.....

Allt har gått ok idag, skitjobbigt både fysiskt och psykiskt...vadå lyssna till smärtan och vadå låta den finnas...men det föds kanske något gott ur dessa möten i alla fall, jag vill gärna tro det!

Tack goa svärmor för att du fanns där idag, älskar dig!

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja