27 augusti 2010

Blått blått blått




Ljusblå!

Idag vill jag vara ljusblå i sinnet. Den pockar på min uppmärksamhet hela tiden, jag vet inte varför...det är bara en känsla jag har. Om man läser i kapitlet om färgernas betydelse så står det så här:

En ljus nyans av blått står för drömmar och andligt, är svalkande, sänker pulsen, avslappnande och inger stillhet och hängivenhet. Den ljusblå nyansen står även för lugn harmoni och tålamod samt dämpar ilska. Blått är himlens och vattnets färg. Den sätts ofta som hoppets färg. För mycket av blått kan detta ge en sorgsen känsla och längtan.

Jag har träffat min fina väninna änglamamman idag, vi pratade mycket andligt (som vanligt *ler*) och vi var även på Wonnes Present där jag köpte en ängel. Det är en affär som gör så att tiden stannar upp en stund medan man är där....där är så vackra saker som tilltalar mina sinnen, det andas utav harmoni.

Jag har även mött på två kollegor som jobbar dagtid idag.....samtidigt som det gör mig glad att se dem och få veta att de tänker på mig ibland så gör det mig sorgsen....jag saknar mitt jobb, kollegor och framför allt vårdtagarna oerhört mycket.

Hoppet att komma tillbaka till detta känns i nuet oåtkomligt, det går inte att ta på. Men...hoppet FINNS där, jag ger inte upp...än! Längtan dit försvinner aldrig!

Nu mina vänner ska jag gå upp och ta mig en svalkande, ljusblå dusch och torka mig med en mjuk, nytvättad, väldoftande...ljusblå frottéhanduk.

Jag önskar er alla en skön och avkopplande fredagskväll, må den skänka er välbehövlig vila.

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja