26 augusti 2010

Om mannens motsats


Kvinnor!

Förlåt alla män, men idag kommer det att handla en hel del om kvinnor! För det är det absolut inte sagt att det är ointressant för er att läsa, tvärtom kanske ;-)

Jag fick en bok (se bilden) i födelsedagsgåva av en väninna, av denna tänkte jag dela med mig till er idag. Ni kommer att få guldkornen.

Läs, begrunda och le mina vänner!

*En rundnätt dam i tidningsaffären; "Har ni någon damtidning som inte lägger sig i hur mycket jag väger?"

*Även karlar kan vara rara!

*För en kvinna säger en blick mer än en spegel!

*Maj: "Det är i alla fall en tröst att när jag blir ett år äldre, blir mina väninnor det också."

*Tyvärr, ingen kommer undan dammet och smutsen.

*Säga vad man vill om Ulla, men ett bra samtalsämne är hon.

*Visst måste man tro på turen. Hur skulle man annars förklara väninnors framgångar?

*Positiv avundsjuka: Kan hon så kan jag!

*Gentlemän lär föredra blondiner, men hur är det med blondiner?

*Ingrid: "Jag har varit gift så länge att jag förstår varje ord som min man inte säger."

*Vera: "Åh om man vore 19 år igen, eller åtminstone 50!"

*Hur mycket vi än älskar våra kära, infinner sig ibland en oförklarlig frid, när de inte är närvarande.

*Varje människa är unik!

*Flickorna har högre betyg i skolan än pojkarna, men det kompenserar pojkarna genom att få högre lön senare i livet.

*Vi har alla våra orsaker till att vi är som vi är.

*Signe 74 år: "Innan jag fick glasögon rörde jag mig obehindrat i trafiken. Nu kommer det bilar från alla håll."

*Allas livsväg är full av gupp!

*Av allt du har på dig är ditt ansiktsuttryck det viktigaste.

*Svälj stoltheten ibland, den är kalorifri!

*Men, om du inte tar hand om din kropp-var ska du då bo?

*Elsa: "Jag tror jag behåller min man. Det är för jobbigt att lära upp en ny."

*-Ja nu vet jag i alla fall var min man håller hus om kvällarna. Jag råkade komma hem tidigt igår- och där satt han!

*Nog borde vi kvinnor vara mer rädda om våra fötter, för under ett "normalt" liv beräknas vi gå 2 1/2 gånger runt jorden.

*Det som formar ens liv är både det man säger ja och det man säger nej till.

*I varuhuset: "Om du ändå inte tänker köpa något, kan vi väl titta på något dyrare."

*I spegeln har man vissa dagar utseendet emot sig.

*Den moderna tanten borde ha röd käpp i samma färg som läppstiftet.

*Det är de skötsamma flickorna som skriver dagbok, de andra har inte tid.

*Maria: "Konstigt, jag har alltid för mycket månad kvar när pengarna är slut.

*Definition av bikini: Det lilla som inte är bart!

*Livet är en ständig uppgörelse mellan det man önskar och det man konfronteras med.

*Långsamheten måste få plats i våra hektiska liv.

*Det är viktigt att känna sitt eget värde.

*Ta vara på livets stjärnstunder!

Må väl/Caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja