16 augusti 2010

Brödbak och mindfulness




Måndag!

Hur ogärna man än vill så kommer de krypande dessa måndagar. Idag när jag vaknade bestämde jag mig för att inte bli dess slav, inte denna veckan i alla fall....

Naturligtvis så går det ju inte alldeles smärtfritt *ler* men Rom byggdes ju inte på en dag som min kära make brukar säga.

Nog tycker jag dock att den förlöper ganska hyggligt, dock i ett ganska långsamt tempo. Undrar om måndagar på något vis är, utan att vi vet om det, en smula längre än de övriga veckodagarna....

Bilderna ni får av mig idag är ett på Dinkelbrödet som är på jäsning, detta ska avnjutas till en god hemlagad redd grönsakssopa. Den andra är på en för dagen trött Sigge som flytt Ragnars busigheter och tar sig en välförtjänt vilopaus på bordet.

Nu ska även jag ta mig en liten vilopaus, sträcka ut min kropp i den sköna soffan och stänga ögonen i en liten mindfulnessövning och bara vara i nuet.

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja