17 augusti 2010

Bekännelse


<
Tisdag!

Med facit i hand kunde det lika gärna fortsatt vara måndag....hahaha....

Denna natten och morgonen har gått i smärtans tecken, hela min kropp värker och jag känner inte det minsta lust till något idag.

Det är kanske så att jag ska bekänna något för er idag mina kära läsare, jag har dragit på det till rätt tillfälle och det känns som om detta är just detta. Varför jag inte berättat är att jag är rädd för att tappa läsare, bli bortglömd....hör ni min självömkan hahaha nä, ta det inte så allvarligt det är nog mest dagsläget som färgar av sig.

Min bekännelse för er är: jag kommer att om inte sluta för ett tag så blir mitt bloggande väldigt sporadiskt. Jag ska nämligen åka till Teneriffa på Rehabvistelse i 4 veckor 7/9-5/10.

När brevet kom 1 april om att jag blivit antagen var jag eld och lågor, det har jag varit fram till några veckor sedan...då förstod jag hur länge det är att vara borta från sin familj i 4 veckor! Förstår ni min ångest, 4 veckor....

H.U.R ska de klara sig utan mig....eller var det tvärt om..*LER*

Det är helt klart att jag även är mycket glad och tacksam att få en chans som denna och jag vet att det kommer att göra min kropp mycket gott i värmen. Nu i sommar när vi haft det som varmast har den ju mått förvånansvärt bra, så jag vet att allt kommer att bli mycket skönt och göra stor nytta där nere.

Som väl är så finns det ju telefon så att jag kan få prata med Sverige varje dag!

Snälla, snälla läsare....kommer ni att vara här när jag kommer hem igen? På något sätt har jag fått ett nytt värde i att vara behövd av någon annan, lite som i mitt jobb fast ändå helt olika. Jag räknar nog detta lite som mitt jobb för tillfället, dock ej lönebringande men vad gör det om man mår bra av det!

Bilderna ni får av mig idag är en kula som får symbolisera jordklotet och min resa en bit runt detta samt mina träningsskor som kommer att användas flitigt i 4 v.

"Det finns inga främmande länder, det är bara resenären som är främmande."
Robert Louis Stevenson

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja