25 augusti 2010

Blomsterspråk




Rosor och dess betydelse!

Ni får än en gång rosor av mig, visst är det vackert med dessa underbara blommor?!
Jag tycker om blommor av alla dess sorter men rosen är nog om jag ska vara ärlig, blomma nummer ett. Vild eller odlad, de är vackra på olika vis.

Jag blir lika glad vare sig jag ser/får/köper en, två eller ett helt fång, varje blomma är unik. Det finns bara en av varje och ingen är den andra lik när man studerar dem noga. Det är lite som med oss människor, även vi är unika var och en för sig.

Varför ni idag får just dessa tre ska jag försöka förklara med blomster/rosspråket, som jag i skrivande stund tänker mig att det betyder just nu, just för mig.

Tre rosor betyder; När får jag träffa dig igen?

Jag längtar varje dag tills jag får ha mina små stunder här vid datorn, skrivandet som kliar i fingrarna och nyfikenheten om det eventuellt skapar reaktioner. Även har jag skaffat mig en enorm längtan att dagligen hälsa på hos mina bloggvänner, se vad de har att bjuda på just den stunden. Läsa, lyssna och ibland kommentera.

Gula rosor betyder; Ära och vänskap!

Äran över att få ha er alla till mina läsare och vänner, vissa enbart via cybern men många i verkligheten. Jag tycker om er alla, var och en på sitt vis. Vänskap är en lisa för själen och en välsignelse för livet.

Rosa rosor betyder; Ömhet, ungdom och kärlek!

Den ömhet jag får av er är enorm, jag hoppas att jag kan återgälda den på bästa sätt. Ungdom, där är ju inte jag längre *ler* jag befinner mig ju lite mer åt mitten...men jag vet att jag har läsare av alla de "sorter" både unga och ounga. Ja, jag vet att det inte Ä.R något ord men det låter ju snällare på något vis ;-), visst??!! Kärleksbetydelsen är stor, jag känner äkta kärlek till mycket och många. Den ser ju ut på olika vis, men den finns där. Jag är en älskande människa av min natur.

Nu återstår bara kruxet med att kunna älska sig själv......

"Rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor!"
Gustav Fröding

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja