24 september 2010

Ormar

Fredag, tidig morgon....

Vaknar tidigt idag, får ett sms av min älskade storasyster. Hon väcker mig med det....kan man bli väckt på ett bättre sätt?! Nej inte när man är 400 hundra mil ifrån varandra och inte har setts på snart tre veckor! Passar på att sms:a med kära maken också, han undrar naturligtvis om jag haft en dålig natt. Det har jag inte haft, den har varit ovanligt bra faktiskt.

Regnet som vi hade häromdagen är ett minne blott och här har vi fint väder igen, skönt....den där gula saken på himlen är dock bättre även om regnet i sig var ganska skönt! Solar gör jag dock inte så mycket, det är så varmt och tråkigt att bara ligga där och "glo" men man vistas ju mycket i solen i alla fall så huden är ju en aning brunbränd och fin när jag kommer hem.

Igår hade vi ormshow här på Vintersol.....

Gissa vem som fick agera assistent till ormägaren...jo denna kvinna naturligtvis! Det var faktiskt ganska coolt att få och VÅGA ha tre, ja ni läste rätt....TRE pytonormar slingrandes runt hals och kropp....varav den ena var en vacker och liten nätt albinopyton som vägde ca 18 kg! Det ni!! Bildbevis kommer senare i bloggen det lovar jag!

Faktiskt så var det den lilla minsta ormen som var läskigast att hålla, den stirrade på mig och ville nog undersöka vad jag var för en konstig prick ;-) Mellanormen, slingrade sig försiktigt fram och gav mig härlig massage i nacken. Den stora gula var lång och ståtlig så den fanns mest överallt runt mig...tung som bara den!

Idag är det FREEEEEEEDAG, det kommer att märkas på stämningen här....vid lunchen serveras det efterlängtad efterrätt och det är sista dagen med träningspass. Vi får vår välbehövliga tvådagarsvila.....

Jag öskar er alla en trevlig helg!

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja