22 september 2010

Regn och Pilatesboll

Hej på er!

Här kommer ett inlägg från ett regnigt Teneriffa, det har då verkligen varit stora kontraster på vädret idag mot alla de andra dagarna på denna ö. För den sakens skull är det inte sagt att det är kallt...nej tvärt om det är mycket varmt och mycket fuktigt. Jag hade kläder på torkställningen och för att dessa skulle kunna torka var jag tvungen att ta in hela ställningen och sätta fläkten mot. Teknikens under, den är bra den!

Även ett par åskoväder har dragit förbi här idag...men inte blev det bättre för det inte...lika kvalmigt i alla fall.

Idag har jag varit mycket kreativ kan ni tro, jag har varit nere på stranden under ett uppehåll i regnandet där jag skrev ord som jag fotograferade. Där kom det fram ett par i 70-årsåldern och pratade med mig. Hur gulliga som helst var de, Ethel och George från Liverpool, England!

Jag har även målat en tavla i akvarell med ett för dagen passande budskap från Gandhi: Det finns mer i livet än att öka farten! Visst är det passande...jag tänkte på det när jag tog en promenad i regnet...jag ökade inte farten, jag stannade upp och kände regnet i stället. Det var varmt och skönt och absolut inget jag ändå kunde göra något åt så varför skynda på då....

Pilatesbollen har jag tränat på denna dag...tänk vad man har mycket muskler som man överhuvudtaget inte visste att de fanns! Nu vet jag ;-)!!En sådan boll ska införskaffas meddetbums när jag kommit hem, här ska det tränas minsann! Även en triggerpunktsbehandling har jag genomlidit hos sjukgymnasten idag, den är hemsk men oj, oj, oj vad den gör gott efteråt!

Kvällens övningar har bestått i att jag blivit "klådd" i både Yatzy och kortspel men I´ll be back ;-)

Hoppas att ni har det bra alla ni där hemma, vi ses om några veckor på riktigt!

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja