02 september 2010

Karaoke





Kärleksminne!

Vi tar vägen mot stranden,
vi som aldrig setts förr.

Att du vågar gå med mig,
ifrån trängsel och vin.

Det var enkelt för båda,
bara öppna en dörr.

Sommarnatten är från -
och med nu din och min.
Med en suck rullar vågorna in.

Ta mig till havet, och gör mig till kung!
Kung över sommar'n och natten.
Sanden är fuktig och kvinnan är ung,
galen av längtan är jag.
Dofterna samlas, och luften blir tung.
Ta mig till havet och stanna
tills natten blir dag.

Kanske något berusad,
fastän glasklar ändå.

När ett sinne i taget,
fylls av allt jag kan få.

Om jag lever imorgon,
spelar ingen roll alls.

Vi har hört havet spela,
våran sommarnattsvals.

Jag vill ha dej
när natten ser på

Ta mig till havet, och gör mig till kung!
Kung över sommar`n och natten.
Sanden är fuktig och kvinnan är ung,
galen av längtan är jag.
Dofterna samlas, och luften blir tung.
Ta mig till havet och stanna
tills natten blir dag.
*Peter Lundblad*

Idag får ni av mig denna härliga text, jag tycker att den förlänger känslan en aning ytterligare av den sköna sommar vi haft. Den sommar som faktiskt håller på att ganska fort nu ebba ut.

Apropå denna sång så måste jag berätta för er en ganska söt och rolig historia som sitter fastetsad i mitt minne av kärlek. Jag har bett om och fått lov att berätta den för er.

För ett antal år sedan så skulle vi åka på fest till goda vänner i Tyringe. Redan innan aviserades det om att denna kväll skulle vi alla sjunga karaoke ;-D, åh så roligt vi skulle ha det, varpå detta min kära make säger vänligt men MYCKET bestämt att: JAG ska i alla fall INTE sjunga och göra bort mig!!! Punkt slut! End of the discussion!!! Han kunde gärna vara med som åskådare men sjunga, absolut inte, NEJ!

KAN ni nu gissa vem som sjöng mest och högst i denna förut så förhatliga aktivitet?? *LER* Jo naturligtvis min äskade man ;-D och han gjorde det med sann glädje. Kanske inte så vackert men det kan ju absolut kvitta, det gjorde ju inte någon av oss andra heller!

Tillslut var det bara han och jag kvar som var vakna, alla andra hade gått hem och värdparet hade sagt godnatt och gått och lagt sig. Morgontimmen stod i faggorna...

Den sista sången han framförde var Ta mig till havet och den sjöng han för bara mig.....jag älskar dig du underbara man! Då, nu och för evigt!

Sen gick även vi och lade oss för natten....på morgonen!

Jag har idag lagt in en ny låtlista som är tillägnad just Havet, lyssna gärna igenom den och njut en stund, känn sanden mellan tårna och det salta vattnet mot din hud.

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja