01 september 2010

Riksdagsval och café





Skolkar idag!

Idag skolkar jag från Mindfulnesskursen, jag känner att jag inte har ro i kroppen att befinna mig där. Jag gör lite egna övningar hemma, sen beger jag mig till bussen för att ta mig till samhället som ligger drygt en mil härifrån där vi bor. Igår bestämde jag träff med E. Vi ska mysa till det lite samt gå och förhandsrösta på kommunhuset.

Hos E var det idag "Café" ;-D massor av gott pålägg och goda tillbehör, och jag menar verkligen massor. Gott var det som vanligt! Det är något speciellt att fika hos henne, jag tror bestämt att hon kan trolla....

Bonusen eller den absoluta höjdpunkten för dagen var att jag fick träffa/hålla/lukta på/mata/byta blöja på hennes alldeles ljuvliga nya barnbarn ♥flickan Nova♥ Åh vilken underbar liten varelse....Tänk, det är snart 23 år sedan jag höll min alldeles egna lilla ljuvliga nyfödda flicka ♥ i min famn. Nostalgi.....

Efter den goda fikan gick vi iväg för att rösta. Hahahaha två något förvirrade kvinnor tillsammans, förlåt E men det ÄR vi *LER*.....

Vi stegar in på kommunhuset, ser nog ut som om vi sålt smöret och tappat pengarna...men vi blir väl bemötta och får rett ut hur man bär sig åt för att välja till allt man nu ska välja. Tack ni i receptionen ;-D! Vi bjuder dem på denna syn för gudarna hahaha.....

Efter uträttat även ett apoteksärende beger vi oss sen till Erikshjälpen där vi som vanligt fyndade lite, inte kan man gå därifrån tomhänt!

Kvart över ett tar jag bussen hem igen, då är denna kropp och knopp trött, trött, trött. Vilar lite och tänker på den härliga energi jag samlat på mig idag. Tack!

En dag närmare avfärd mina vänner.......

"En baby är Guds klara mening om att livet här i världen ska gå vidare."
Carl Sandburg

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja