04 september 2010

Orange






Orange är en varm, vänlig och glad färg. Orange känns upplyftande, man blir positiv! Orange har värme och kraft men är inte lika obevekligt, muskulöst och har inte samma urtidskänsla som rött.Orange manar till rörelse. Orange är eld eller apelsiner! Orange pockar på uppmärksamheten, syns överallt, aktiverar. Orange innehåller energi, peppar på, kom igen!! Orange uppmuntrar rörelse, glädje, lättsamhet och nöje. Generositet.

Idag får ni apelsiner av mig, man blir glad av dem.....och dessutom är de goda, goda, goda.....

I musiklistan spelas det relax och healing, låt den gärna stå på och skapa harmoni i just ditt hem.

"Orange är den gladaste färgen"
Frank Sinatra

Jag önskar er en härlig lördag, här i Skåne skiner solen så jag tror att jag ska ta min kaffekopp och sätta mig på min trappa. Det är min stund, där får jag ro.

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja