22 oktober 2010

Björnjakt


Läst i gårdagens tidning:

Halv åtta på måndagskvällen fick driftcentralen på trafikverket larm om björn på spåret i närheten av Sjunnerup.

Lokföraren är övertygad om att det var en björn han såg. Björnen ska ha setts intill spåret någonstans mellan Höör och Tjörnarp.
Tåget som var ett Öresundståg var på väg från Malmö till Hässleholm och i det södergående spåret såg föraren något han beskriver som stort, lufsigt och med ett typiskt björnlunkande rörelsesätt.//utdrag ur artikel från www.skd.se

Och nu undrar jag naturligtvis....ska man bli rädd nu???? Det första jag tänkte när jag läste denna artikel var att oooh mina katter, nu får de inte gå ut! Så dumt, jag vet....men sådan är jag. Allt för att djuren ska ha det bra och vara trygga. Sen att vi bor 15 meter från järnvägsspåret och att soptömmaren dundrar upp för vår lilla grusväg i 190 det är ingen större fara.... MEN en björn, ja då får man dra öronen åt sig hahahaha.

Sannolikheten är nog stor att det inte är björn som skådats i våra trakter, och om det skulle vara det så är det nog inte så stor risk att den skulle komma och ta mina katter. MEN soptömmaren däremot, HAN spänner jag ögonen i om jag är ute när han kommer, lokförarna är inte mottagliga för detta onda öga så de får väl köra där i vilken hastighet de vill då!

Jag för min del vet inte vad jag ska tro. Sonen frågade i går kväll om vi trodde på det, och om sanningen ska fram så hade vi inget svar att ge honom någon av oss...för visst det kan ju förirra sig ner storvilt från norr till söder. Det är ju inte så att det finns något slags björntullar där de måste registrera sig innan de far utomsocknes *fniss fniss*!

Mohahahahah nu fick jag mig ett gott skratt när jag kunde se detta framför mig......hahahaha vem ska jobba där då....det måste ju vara modiga människor...björnskötare tex, de är väl modiga....Skitbra, då måste de vara lediga hela vintern ju.... Ursäkta urspårningen....kunde inte låta bli. Kunde ni?

Dagens passande bild knäppte jag på Teneriffa, en butik som man kunde jämföra med vår Indiskan. Därifrån köpte jag med mig en vinterjacka hem och den dagen var det +38 grader...kan ni tänka er hur det var att prova jackor den dagen då.....?? Den tanken får ni däremot själva leka med, jag var med om det och har ingen lust att iklä mig denna svettiga upplevelse ytterligare en gång ;-D

Liberae sunt nostrae cogitationes-Tankar är tullfria.
*Martin Luther*

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja