07 oktober 2010

Akvareller och ormar







Jag kunde flyga....
jag var inte rädd!!

Idag får ni lite av de alster som jag målat, även får ni det utlovade bildbeviset på att jag hållit tre pytonormar runt min kropp....

Att måla och att vandra iväg planlöst och ensam blev en sorts egenterapi för mig. Jag njöt i fulla drag av att få vara bara med mig själv dessa stunder, jag tror att jag behövde det och att det var nyttigt för mig.

Saknaden efter familj och nära vänner var enormt stor, det kom tårar varje dag....men jag reste mig om och om igen och nu till slut är jag hemma. Det är så härligt! Jag har haft en fantastisk tid på Vintersol, Teneriffa. Det har gjort min kropp och min själ otroligt gott och jag kom hem lite som en ny människa.

Det har inretts en ny kammare i mitt hjärta, Vintersolskammaren...där bor minnet av alla härliga människor jag mött, allt jag sett och varit med om. Inredningen i denna kammare går i blått som den himmel och det vatten som fanns hos oss.

"Den starkaste mannen i världen är han som står ensam."
Henrik Ibsen

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja