08 oktober 2010

Morgonbilder från Teneriffa






Höstmorgon!

Det är gråa moln på himlen
De blåser undan
och solen kommer fram då och då

Från björken utanför fönstret
rycks gula blad med av vinden
och virvlar iväg

Hösten är här
luften är klar

Sommaren är slut
vintern är ännu långt borta

I dag är en dag
helt för sig själv

Jag sitter innanför fönstret
och utanför vid gatan
rör björken grenarna och tappar gula blad

Min resa
gör ett uppehåll nu
En rast

Innan jag fortsätter igen.


Idag får ni en dikt av mig som jag hittade här: www.kaela.bloggplatsen.se. Vem författaren är har jag ingen aning om (kanske Kaela själv) men dikten är vacker och passar mig just idag, just nu i skrivande stund.

Jag gick upp tidigt idag, tände ljus och kokade kaffe. Åh vad mysigt det var att få en stund med mannen innan han var tvungen att bege sig till sitt arbete, det var så längesedan.....

Bilderna ni får idag är tagna en morgon på Teneriffa, de var annorlunda än här hemma, varma och sköna redan när man tassade ut tidigt, tidigt. Tänk att få dela detta med familjen, det hade varit härligt. Massor av foton får istället visa och förmedla känslan av all denna värme och sköna atmosfär.

Jag älskar att vara hemma igen! Hemma hos er mina kära!

Jag önskar er alla en härlig, höstig fredag, även om den kanske är lite regnig så gör något mysigt av just denna dagen, den kommer inte igen!

Ta er gärna tid att lyssna igenom dagens låtlista, det är bara tre idag...sitt skönt bakåtlutad, kanske med en kopp kaffe i soffan och njut en stund, var i nuet denna korta tid.

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja