03 november 2010

Är det så här det är???






Jag fann en smått roande och intressant text om kvinnans åldrar på nätet, ja naturligtvis fanns det även en om män men jag valde här att publicera enbart mitt eget köns. (EGO..ja jag veeet) Om det mot förmodan skulle vara så att det finns någon manlig läsare här inne hos mig som nu känner sig djupt kränkt och diskriminerad över att inte ha fått deltaga i detta inlägg så ber jag er vänligt men bestämt, på kvinnovis....att tala om detta så kommer jag naturligtvis även att lägga ut era åldrar i ett inlägg ;-D

Kvinnans åldrar!

Födelsen.
En ängel Gud med barnet sänder
Ehvart dess lefvnads väg sig vänder.

10.
Vid tio år i lek den lilla.
Är fri från sorg och synders villa.

20.
Till tjugo snabbt dess tid förrinner.
En ungmö för sin älskling brinner.

30.
Och hustrun, som till trettio nått.
Är rik av modersfröjdens lott.

40.
Hon är, när fyratio flytt.
I barnens lycka ung på nytt.

50.
Vid femtio hon som mormor ser.
På dottersonen kärligt ner.

60.
Vid sextio, ännu glad och trägen.
Hon skrider nedåt lefnadsvägen.

70.
Och hemmets forna lycka når.
En mormorsmor vid sjuttio år.

80.
När åttioårig, svag hon blifver.
En sonson stöd åt henne gifver.

90.
Hon tänker, trött och silfverhårig.
På sista resan, nittioårig.

100.
Och kommo så de hundra till.
I Herrans namn blott dö hon vill.

"Att åldras är som att bestiga ett berg. Man blir andfådd men får en mycket bättre utsikt."
//Ingrid Bergman


Idag passar vi på att gratulera Roseanne Barr som fyller 58 år!

Må väl/caja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, det gör mig glad!
Kram/caja